• یکشنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403010501928
  • خبرنگار : 50176

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد:

بیش از ۲۶ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در لرستان

بیش از ۲۶ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در لرستان

ایسنا/لرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان ۲۶ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط استان صورت گرفت.

دکتر مریم کوشکی امروز 5 فروردین اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی و ماه رمضان ۱۴۰۲_۴۰۳ از ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳، با برنامه ریزی صورت گرفته توسط گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه ۲۶ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته است.
وی افزود: متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ۶۳۵ مورد بوده و ۱۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلف بهداشتی، پلمب شدند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه، مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته جمع آوری و معدوم شده ۲۱ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم بوده است، گفت: در راستای سنجش عوامل محیطی موثر بر سلامت با استفاده از تجهیزات پرتابل ۳۴ هزار و ۴۶۹ مورد بازرسی انجام شده است.
کوشکی، تعداد نمونه برداری از مواد غذایی سطح عرضه و ارسال به آزمایشگاه 256 مورد اعلام کرد و اظهار کرد: در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه تخلفات بهداشتی ۴۱۴ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی ۳۰ هزار و ۲۸۴ مورد بوده و هزار و ۲۷۴ مورد نیز نمونه برداری میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی صورت گرفته است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه فعالیت و بازرسی کارشناسان بهداشت محیط در استان به صورت مستمر تا پایان طرح ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و شکایات مردمی در این راستا، شماره ۱۹۰ پاسخگوی همشهریان گرامی خواهد بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha