• جمعه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403011708018
  • خبرنگار : 50604

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

حمله رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری ایران نشانه ضعف و مایه آبروریزی این رژیم است

حمله رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری ایران نشانه ضعف و مایه آبروریزی این رژیم است

ایسنا/گلستان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حمله رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین الملل و نشانه عجز این رژیم دانست.

منوچهر متکی ظهر پنجشنبه در جمع  راهپیمایی روز قدس گرگان اظهار کرد: روز قدس روز  تجمیع مستضعفان و حامیان غزه است و به  طوفانی بزرگ تبدیل شده است. 

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۸ یهودیان تلاش کردن با کشت و کشتار و خرید زمین‌های فلسطینیان زمینه را برای تشکیل حکومت خود فراهم کنند و با حمایت حامیان یهود در سال ۱۹۴۸ دولت صهیونیستی خود را اعلام کردند و  این روز نکبت و ننگ در جهان اسلام است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اخراج ساکنان اصلی فلسطین را  قدمی برای تشکیل اسرائیل  برشمرد و گفت: حامیان اسرائیل می‌خواستند با آوردن مردمی بدون سرزمین در سرزمینی بدون مردم حکومت خود را تشکیل دهند اما این غصب و اشغال آشکار بوده است.

وی با  بیان اینکه رژیم جعلی اسرائیل همواره حمله برق آسا را بر مخالفان خود تحمیل می‌کردند، گفت: در ادامه مبارزات فلسطینیان همواره این مشهود بود که رژیم اسرائیل هرگز محبوبیت و مقبولیت در بین مسلمانان پیدا نکرد.

متکی با اشاره به اینکه حامیان اسرائیل  همواره در تلاش بودند اسرائیل را به عنوان کشور پیشرفته در منطقه معرفی کنند، اضافه کرد: در زمان شاه ملعون همواره اسرائیل را کشوری متمدن با حکمرانی مردمی تعریف می کردند اما بعد از پیروزی انقلاب زلزله بر اندام غده سرطانی اسرائیل انداخت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استراتژی جدید که ظلم پذیر نبوده و ظلم نکنید را به دنیا معرفی کرده و این موضوع به عنوان یک ادبیات و فرهنگ شد.

این مقام مسئول شنیدن صدای مظلوم و پاسخگویی به ندای مظلومان را فرهنگی دانست که ایران به جهانیان معرفی کرده است و افزود: این فرهنگ معادلات نظام سلطه آمریکاییان را بر هم زده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز عدالت طلبی و نه به  ظلم پذیری به یک فرهنگ تبدیل شده است، گفت: امروزه استکبار جهانی با انقلابی که در رسانه های گسترده جهان انفاق افتاده نتوانستند ظلم خود را پنهان کنند.

وی گفت: آمریکا سال‌ها تلاش کرد اسرائیل را به عنوان یک قدرت با ثبات در منطقه معرفی کرده و سرمایه‌گذاران را گول زده تا در اسرائیل سرمایه گذاری کنند اما طوفان الاقصی معادلات آمریکاییان را بر هم زد.

متکی غافلگیری و تحقیر شدن اسرائیل را حاصل طوفان الاقصی دانست و افزود: طوفان الاقصی به یکباره هزاران اسرائیلی را به درک واصل کرده و هیمنه اسرائیل را فروریخت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی بیش از ۱۰۰ شهید خبرنگار داشته است، گفت: فرماندهان حماس می‌گفتند ما هرگز فکر نمی‌کردیم مردم ما اینگونه شجاعانه پیر و جوان در مقابل اسرائیل قد علم کنند.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل امروز صحنه افکار عمومی را نیز باخته است، گفت: اسرائیل با تمام توان به میدان آمد تا طوفان الاقصی را از بین ببرد و چون کسی را در مقابل خود ندیدند به ساختمانها و مردم بی دفاع حمله کردند و با این کار صحنه نظامی را هم باختند چون به جای گروه های نظامی با مردم بی دفاع جنگیده‌اند.

متکی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را نشانه استیصال اسرائیل دانست و گفت:  این رژیم عامدانه سفارت ایران را هدف گرفته اند و  این نشانه ضعف و بی آبرویی این رژیم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha