• شنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403012513064
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان:

آموزش‌های مهارتی کرمانشاه به سمت توانمندسازی فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی می‌رود

آموزش‌های مهارتی کرمانشاه به سمت توانمندسازی فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی می‌رود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه رویکرد مجموعه آموزش فنی‌وحرفه ای استان در سال جدید را برنامه ریزی برای توانمندسازی فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی اعلام کرد.

عزیز نوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی مرکز آمار ۳۹ درصد از بیکاری استان مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است، اظهار کرد: امسال در برنامه داریم تا سهم بیشتری از آموزش‌های مهارتی را به توانمندسازی فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه ها اختصاص دهیم.

نوری ادامه داد: در کنار برنامه‌ریزی برای توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی در تلاشیم تا با همکاری مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در جهت توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموزان هم برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به رویکرد مجموعه فنی و حرفه ای استان برای ارائه آموزشهای تقاضا محور، اظهار کرد: به آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی استان هم اعلام کرده‌ایم فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و دانش‌آموزان را در جریان برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی مراکز فنی و حرفه ای بگذارند و امیدواریم شاهد استقبال آنها برای شرکت در دوره های مهارت آموزی در استان باشیم. 

نوری با اشاره به تلاش در جهت ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه، گفت: باید به سمت و سویی برویم که افراد را به مهارت آموزی در هر سن و سال و جایگاهی ترغیب کنیم.

نوری سپس با اشاره به تحقق کامل تعهدات مهارت آموزی مراکز دولتی و خصوصی کرمانشاه در سال گذشته، تصریح کرد: آموزش های مهارتی مجموعه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در سال گذشته با تحقق حدود ۱۳۰ درصدی برنامه همراه بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار و ۱۴۶ نفر در استان کرمانشاه در بخش دولتی آموزش های مهارتی دیدند، افزود: سال گذشته آموزش های مهارتی در بخش دولتی به میزان سه میلیون و ۳۷۱ هزار و ۷۱۳ نفرساعت به متقاضیان ارائه شد.

نوری با بیان اینکه مراکز خصوصی هم پا به پای مراکز دولتی در حوزه مهارت‌آموزی پای کار بودند، گفت: سال گذشته آموزش‌های مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد به ۱۶ هزار نفر ارائه شد و در مجموع چهار میلیون و ۲۲۹ هزار و ۳۲۳ نفرساعت آموزش ارائه شد.

وی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۰ مرکز دولتی آموزش فنی‌وحرفه ای دارد، گفت: این استان همچنین بیش از ۴۰۰ آموزشگاه مهارتی فعال بخش خصوصی دارد که حدود ۱۰۰ آموزشگاه آن در سال گذشته ره‎‌اندازی شده است.
انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha