• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403012714918
  • خبرنگار : 50177

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبر داد

دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور

دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تشکیل ۳۳ هزا رو ۵۳۶ پرونده قضایی و دستگیری ۵ هزار و ۸۳۷ نفر از مجرمین و تعرض کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی در کشور خبر داد.

سرهنگ علی ملکی آهنگران امروز ۲۷ فروردین ماه در جمع نمایندگان تشکل‌های منابع طبیعی لرستان با اشاره به عملکرد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سال گذشته، بیان کرد: در مجموع ۶۷ هزار و ۱۳۱ تماس از مردم با سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ثبت شده و برای هر درخواست یک عملیات اجرایی انجام شده و عوامل گشت به بررسی و نهایتاً عملیات اجرایی پرداختند.

وی اضافه کرد: در نهایت ۳۳ هزا رو ۵۳۶ پرونده قضایی تشکیل و  ۵ هزار و ۸۳۷ نفر از مجرمین و تعرض کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: همچنین در این بازرسی سه هزار و ۸۳۸ دستگاه خودرو  و  هزار و ۳۱۳ دستگاه تجهیزات قطع درخت نیز توقیف شده است.

ملکی آهنگران تصریح کرد: تعرض به عرصه‌ها و زمین‌های ملی یکی از موضوعاتی بوده که یگان حفاظت به آن ورود جدی داشته و در این راستا  ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی خلع ید و به بیت المال برگردانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته از تعرض به ۸ هزار و ۷۰۲ هکتار از اراضی ملی پیشگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: همچنین ۱۷ هزار و ۴۷۸ پرونده برای ۴۵ هزار و ۳۱۸  هکتار در راستای تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده است.

ملکی آهنگران تاکید کرد: در کشت گیاهان ممنوعه، تعرض به عرصه‌های جنگلی و ملی و گیاهان دارویی تعارفی با کسی نداریم و بدون اغماض و با قدرت و برابر قانون با خاطیان برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برخوردهای یگان حفاظت با افراد سابقه‌دار و سازمان یافته شدیدتر خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha