• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403012816262
  • خبرنگار : 50286

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد

اقامت زنان باردار بالای ۳۵ هفته در مناطق امن جنوب کرمان تا پایان بارندگی

اقامت زنان باردار بالای ۳۵ هفته در مناطق امن جنوب کرمان تا پایان بارندگی

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به اهمیت موضوع، در مناطقی که احتمال مسدود شدن مسیرهای ارتباطی به ویژه در شهرستان رودبار وجود دارد، مکان‌هایی برای اقامت زنان باردار بالای ۳۵ هفته در نظر گرفته شده است.

دکتر علی اصغر خیرخواه ۲۸ فروردین ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان همواره برای ارائه خدمات سلامت آماده است اما در مواقع بحران آمادگی در خدمت رسانی در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی در مواقع بحران خبر داد و افزود: بارندگی‌های اخیر اولین یا آخرین حادثه طبیعی در منطقه نیست اما آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی و نحوه خدمت رسانی به آسیب دیدگان بسیار مهم است که در این راستا موارد احتمالی در منطقه پیش بینی شده تا با کمترین چالش این وضعیت پشت سر گذاشته شود.

خیرخواه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آمادگی حوزه سلامت جنوب کرمان در مواجه با بحران‌های ناشی از سیل اظهار کرد: فعالیت شبانه‌روزی مراکز هدایت عملیات دانشگاه تا پایان شرایط اضطراری، تشکیل تیم‌های عملیاتی ویژه بهداشتی و درمانی و آمادگی برای اعزام فوری با مشارکت همه واحدها، آمادگی کامل مراکز اورژانس و تمام مراکز بهداشتی و درمانی در رابطه با پیشگیری از غافلگیری و آبگرفتگی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از زیر ساخت‌ها و ...  از جمله این موارد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به موقع و مداوم توسط مراکز هدایت عملیات بحران با هدف پیشگیری از هر گونه شایعه و ارائه آموزش‌های لازم به مردم گفت: با توجه به اهمیت موضوع در مناطقی که احتمال مسدود شدن مسیرهای ارتباطی به ویژه در شهرستان رودبار وجود دارد، محل‌هایی برای اقامت زنان باردار بالای ۳۵ هفته در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم برای تامین واکسن به دلیل احتمال افزایش مارگزیدگی در زمان بارندگی و بعد از آن اندیشیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha