• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403012916599
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دری نجف آبادی:

عملیات وعده صادق، معادلات جهانی و منطقه‌ای را تغییر داد

عملیات وعده صادق، معادلات جهانی و منطقه‌ای را تغییر داد

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با جنایت علیه کنسولگری ایران در سوریه در واقع به حماقتی بزرگ دست زد، گفت: با انجام عملیات وعده صادق، معادلات جهانی و منطقه‌ای تغییر کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، چهارشنبه ۲۹ فروردین در آئین روز ارتش که در پادگان حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی ارتش در اراک برگزار شد، اظهار کرد: وقتی خداوند بخواهد به یک ملت عنایت کند مهمترین و ارزشمندترین عنایتش که برخورداری از یک رهبر شایسته است را به آن ملت کرامت می کند. رهبری که بتواند سرنوشت ملت را متحول کرده، زمان شناس باشد و اسیر هوا و هوس نشود. چنین رهبری مانند خورشیدی در تاریکی می‌درخشد و نوری را فراراه جامعه روشن می کند و همگان بتوانند به برکت این نور راه نورانی شدن و سیر الی الله را بیاموزند و طی کنند.

وی افزود: خداوند این لطف کریمانه را به ما عنایت کرد و امام در این سرزمین و در همین استان متولد شد و رشد کرد. امام قیام کرد و انسان های بسیار با صلابت، نفوذناپذیر، شجاع و عاشق شهادتی همچون امثال صیاد شیرازی ها و امثال سلیمانی ها با او همراه شدند.  

دری نجف آبادی اظهار کرد: امروز بواسطه خیزش مردان بزرگی همچون امام راحل، نقش قم را در تحولات منطقه، جهان و جبهه مقاومت به خوبی مشاهده و لمس می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حوادث ۸ ماه اخیر غزه گفت: وقتی عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد، صهیونیست ها فکر کردند می توانند ظرف دو سه ماه غزه را خاموش کنند ولی بعد از اینهمه جنایت که مرتکب شده اند باز هم فرزندان دلیر امام و انقلاب، حماس، جهاد اسلامی و مقاومت، تجهیزات نظامی پیشرفته آنها را از کار می اندازند و ساقط می کنند.

دری نجف آبادی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: امام سجاد فرمودند «سپاس خداوند متعال را که دشمنان ما را افرادی احمق قرار داد» و امروز رژیم صهیونیستی با جنایت علیه کنسولگری ایران در سوریه در واقع به حماقتی بزرگ دست زد و در واقع دست الهی آنها را به این سمت کشاند، این همان سیلی خداست.

وی با اشاره به شهادت ۷ نفر از سرداران ایرانی در این حمله، گفت: این اقدام اسراییل به ضررش تمام شد و فرصت خوبی برای اقدام ایران علیه این رژیم منحوس ایجاد شد. تا پیش از این، اگر ایران علیه رژیم صهیونیستی اقدام نظامی می کرد، نهادهای بین المللی دخالت می کردند و عکس العمل علیه ما نشان می دادند ولی اینکار صهیونیست ها باعث شد که بتوانیم آنها را به جهت جنایات شان تنبیه کنیم .

دری نجف آبادی با بیان اینکه این جنایتکاران در شورای امنیت نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند، افزود: از سوی دیگر، با این اقدام رژیم صهیونیستی یک برگ برنده برای نیروهای مسلح و صنایع موشکی و غیرموشکی ما فراهم شد و به نوعی تجهیزات ما آزمایش هم شدند.

وی افزود: در اراضی اشغالی انواع پدافند و گنبد آهنین و انواع تجهیزات نظامی پیشرفته دفاعی را فراهم کرده بودند ولی در نهایت سیاه رو شدند و ایران توانست اهداف نظامی مد نظر را هدف موشکهای خود قرار دهد و اگر رژیم صهیونیستی دوباره دست از پا خطا کند ۱۰ برابر و بیشتر در برابر او اقدام خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: با انجام عملیات وعده صادق، معادلات جهانی و منطقه ای تغییر کرد، گفت: تا دیروز اگر اسراییل جنایتی علیه ما می کرد احیانا ما اقدام مستقیم نمی کردیم ولی از این پس قاطعانه و به روشنی با او تسویه حساب خواهد شد. اگر ایران یا منافع ایران در منطقه مورد تعدی قرار بگیرد، ایران بدون کوچکترین ملاحظه ای از منافع و اقتدار و عزت خود در تمامی عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی دفاع خواهد کرد و اگر آمریکا بخواهد در این مسئله دخالت و جنایت کند، ناوها و مراکز مربوطه شان در معرض خطر قرار می گیرد.

دری نجف آبادی افزود: اتفاق مثبت دیگری که در پی این عملیات رخ داد ایجاد یک میدان وسیع علمی و فنی برای صنایع دفاعی و نیروهای مسلح و دانشمندان در حوزه آزمایش و ساخت سلاح های سایبری و غیر سایبری است و از سوی دیگر در مردم نیز آمادگی و هوشیاری ۱۰ برابری نسبت به گذشته ایجاد شد.

وی افزود: هوشیاری مردم می تواند کمک کند از هر حادثه ای با قدرت و صلابت عبور کنیم، البته اگر چنین خطاهایی دوباره توسط دشمن صورت بگیرد باید بداند که ایران آمادگی دارد با تمام توان و قدرت در تمام زمینه ها و با تمام امکاناتی که در منطقه دارد، ضرب شست کاری‌تر و مهم‌تری به دشمن نشان دهد تا دیگر نتواند دست از پا خطا کند.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی منطقه و ترکیه نیز باید پاسخ دهند که چرا در حمایت از مردم غزه کاری نمی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha