• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403012916921
  • خبرنگار : 50177

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

سلامت خانواده و جوانی جمعیت یکی از مشکلات جامعه است

سلامت خانواده و جوانی جمعیت یکی از مشکلات جامعه است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت، یکی از مشکلات جامعه ماست و در حوزه سلامت باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشیم.

دکتر بهرام دلفان امروز (۲۹ فروردین ماه) در نشست خبری هفته سلامت که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: از اول تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» نامگذاری شده است. در مردمی‌سازی سلامت، مشارکت مردم نقش بسیار مهمی دارد و چنانچه در بحث سلامت اساس خانواده باشد، موفق‌تر خواهیم بود در بحث واکسیناسیون، جوانی جمعیت، بهداشت فردی، تغذیه و سبک زندگی خانواده‌محور و هسته است.

وی با بیان اینکه جامعه باید پویا و جوان باشد تا شاهد رشد و پیشرفت جامعه باشیم، بیان کرد: سلامت خانواده و جوانی جمعیت یکی از مشکلات جامعه ماست که در حوزه سلامت به این موضوع بپردازیم، چون براساس مطالعات اجتماعی و آموزه‌های دینی خانواده، هسته مهمی در امر سلامت محسوب می‌شود.

دلفان با بیان اینکه روز اول هفته سلامت، خانواده و مسؤولیت همگانی نامگذاری شده است که همه در برابر سلامت خود و دیگران مسؤول هستند، ادامه داد: چنانچه مسؤولیت خود را انجام دهیم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. روز دوم هفته با عنوان سلامت خانواده، آموزش و پرورش و آموزش عالی است که مسأله سطح سواد سلامت از دوران مهد کودک تا سطوح بالاتر شروع می‌شود. روز سوم هفته سلامت خانواده و سلامت زمین نامگذاری شده است و چنانچه سلامت خود ‌و خانواده را می‌خواهیم باید به سلامت زمین هم توجه کنیم که مفاهیم زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: روز چهارم هفته، سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی خانواده نامگذاری شده است، برخی از افراد جامعه با مشکلات روحی و روانی مواجه‌اند و به گفته کارشناسان، ۳۰ درصد جامعه دچار این مشکلات هستند.

دلفان بر همکاری بین بخشی در بخش سلامت تاکید و اضافه کرد: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی در امر سلامت بسیار حیاتی است و هدف ما اطلاع‌رسانی، اصلاح و نمایش و پیشگیری برای داشتن جامعه سالم است و باید توجه مسؤولان را به بیماران و سلامت مردم جلب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha