• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403012916961
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان‌غربی:

موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود

موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بانک‌ها مکلف به اجرای تکالیف خود در حوزه پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت هستند، گفت: نارضایتی مردم از بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات فرزندآوری باید رفع شود.

محمدصادق معتمدیان، ۲۹ فروردین ماه در جلسه ستاد خانواده و  جمعیت استان با اشاره به اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت تکلیف قانونی دستگاه‌های متولی است، افزود: ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با جدیت بر اجرای قوانین این حوزه نظارت داشته و تصمیمات براساس اولویت‌های آذربایجان غربی در این حوزه اتخاذ خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده برای جوانی جمعیت در جامعه، خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی چون صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...، با برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین تولید محتوای مناسب و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مستمر برای جامعه هدف، برنامه جوانی جمعیت را در بین جوانان ترویج کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت فرهنگ سازی و تولید محتوا در حوزه ترویج جوانی جمعیت نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، ازدواج و فرزندآوری، از ظرفیت نخبگان و کارشناسان و دانشگاهیان و صاحب نظران برای اطلاع‌رسانی این مباحث به جامعه هدف استفاده شود.

معتمدیان با تاکید بر تولید محتوا توسط دستگاه های متولی جوانی جمعیت برای فضای مجازی، اضافه کرد: از ظرفیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه‌های انقلابی و تشکل‌های مردمی جهت ارتباط‌گیری صحیح با جامعه هدف استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی تبیین جوانی جمعیت در استان، گفت: از ظرفیت دانشگاهیان، روحانیون و نخبگان که به موضوع جوانی جمعیت اشراف دارند، روند تبیین سیاست‌های نظام و دولت سیزدهم در این حوزه تبیین شده و زمینه گفتگو و اقناع‌سازی جامعه فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر آگاه‌سازی جامعه از ظرفیت‌های قانون جوانی جمعیت، افزود: ظرفیت‌های قانونی برای ارائه تسهیلات تشویقی از قبیل ارائه زمین، مسکن و تسهیلات بانکی، به جامعه هدف جوانی جمعیت اطلاع‌رسانی شده تا واجدین شرایط بتوانند از این موارد تشویقی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha