• پنجشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403013017321
  • خبرنگار : 50130

استاندار کردستان:

کار فرهنگی در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید تأثیر گذار است

کار فرهنگی در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید تأثیر گذار است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان، با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق شعار سال باید برنامه جامع با موضوع فرهنگ و اقتصاد ارائه کنند، گفت: کار فرهنگی در جهت رفع موانع تولید و تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید تأثیر گذار است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین) در جلسه شورای فرهنگ عمومی در سنندج،با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در یک عملیات غیورمندانه سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونسیتی را شکست اظهار کرد: تبیین هرچه بهتر این اقدام غرورآفرین ضروری است.

وی، در ادامه بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت شورای فرهنگی به عنوان یک شورای تاثیر گذار در حوزه فرهنگ تاکید کرد و افزود: دستور کار و مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.

استاندار کردستان بر ضرورت عملیاتی کردن شعار سال و ارائه برنامه‌های راهبردی از سوی دستگاه‌ها در این خصوص تاکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات اقتصاد ناشی از مسائل و ضعف‌های فرهنگی است.

به گفته وی، تحقق شعار سال بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و کار فرهنگی می‌تواند در تربیت نسل آینده بسیار تاثیرگذار باشد از این رو توجه به این حوزه امری ضروری است.

استاندار کردستان، با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق شعار سال برنامه جامع با موضوع فرهنگ و اقتصاد ارائه کنند، افزود: کار فرهنگی در جهت رفع موانع تولید و تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید می‌تواند نسل آینده را اصلاح کند.

وی هم چنین به نقش و جایگاه رسانه در تحقق شعار سال هم گریزی زد و گفت: رسانه‌ها در تحقق شعار سال نقش محوری دارند، گرچه نقش محوری بر عهده رسانه‌هاست، اما این تنها به منزله استفاده از ظرفیت صداوسیما و خبرگزاری‌ها نیست بلکه با برگزاری یک جشنواره، رویداد و برنامه فرهنگی می‌تواند فضاسازی و نقش تبیین‌گر در شعار سال داشته باشد.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید به برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف در استان توجه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha