• جمعه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403013117813
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تشریح کرد:

ایجاد تحول در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

ایجاد تحول در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تکمیل پرونده ثبت جهانی محور زندیه، انجام این کار را موجب ایجاد تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز عنوان کرد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۳۱ فروردین در پنل تخصصی «تزئینانت آجری در بناهای تاریخی شیراز» که به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تارخی در مجموعه فرهنگی سعدی برگزار شد، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در حوزه بافت تاریخی شیراز و محور زندیه به زودی تحولات قابل توجهی رقم خواهد خورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به آماده‌سازی پرونده ثبت جهانی محور زندیه در شیراز اشاره کرد و گفت: امید است پرونده ثبت جهانی محور زندیه تا سال آینده آماده می‌شود تا برای ثبت در فهرست یونسکو ارسال شود.

ثابت اقلیدی گفت: یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان فارس ثبت محور زندیه در فهرست جهانی است که مقدمات آن تهیه و تکمیل پرونده آن در حال انجام است.

وی در ادامه سخنانش بر لزوم احیا و بازآفرینی آثار تاریخی شهری تاکید کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از آثار تاریخی مربوط به دوره‌های قاجار و معاصر در شهر شیراز مورد بی‌مهری قرار گرفته و نیازمند مرمت و احیا هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: این آثار از عناصر کاربردی شهر و تاریخی و هویت شهر محسوب می‌شوند که باید هر چه سریع‌تر احیا شوند جا دارد علاوه بر میراث فرهنگی، سایر دستگاه‌های متولی نیز در این مورد ورود کند.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با توسعه گردشگری بسیاری از آثار تاریخی نجات می‌یابد، افزود: ورود سرمایه‌گذاران گردشگری در بافت تاریخی شیراز کمک شایانی به رونق گرفتن این منطقه تاریخی داشته است.

وی همچنین افزود: باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که در شهری چون شیراز جاذبه‌های جدید ایجاد شود و یا اماکن تاریخی کمتر شناخته شده احیا، مرمت و به جاذبه گردشگری بدل شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha