• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403020100451
  • خبرنگار : 50046

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه درمانی، بهداشتی و آموزشی افتتاح خواهد شد.

دکتر جواد شاهین‌فر امروز (یکم اردیبهشت ماه) در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته سلامت، اظهار کرد: اکنون در ۲۰۰ هزار مترمربع فضای این دانشگاه ساخت‌وساز انجام می‌شود که ۱۰۰ هزار مترمربع آن (در قالب ۷۰ پروژه) امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در هفته سلامت ۲۲ پروژه به بهره‌برداری می‌رسند و بعد از هفته سلامت، ۳۹ پروژه افتتاح خواهند شد.

شاهین‌فر با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها در سال‌های گذشته آغاز، اما نیمه‌کاره رها شده بود، ادامه داد: آغاز دوباره این پروژه‌ها از سال گذشته انجام شد که یکی از آن‌ها، دانشکده داروسازی با ۷۵۰۰ مترمربع وسعت بود که ساخت فاز اول آن به پایان رسیده و فاز دوم در حال انجام است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی تفاهم‌نامه‌هایی با بسیج، خیران سلامت و ... بسته شده است که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها، تفاهم با قرارگاه امام حسن (ع) بود که قرار است، ۹۰ خانه بهداشت و ۲۰ مرکز جامع سلامت ساخته شود. مساحت این پروژه‌ها ۲۰۰ هزار مترمربع است که ۱۰۰ هزار مترمربع از آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان مادر و کودک در بجنورد آغاز شده، فاز یک ساخت بیمارستان راز و جرگلان به پایان رسیده است و در حال واگذاری به پیمانکار برای اجرای فاز دوم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد و دستگاه شتاب‌دهنده خطی در استان مستقر شد و در حال تکمیل ساختمان آن هستیم.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های دیالیز استان استان اورهال شده و ۴۰۰ دستگاه جدید نیز در استان مستقر شده و مشغول کار است.

شاهین‌فر افزود: ۱۰۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زیر پوشش خوابگاه هستند. در حوزه ارتباطات برون‌مرزی نیز بیماران کشورهای افغانستان و ترکمنستان را در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد تحت درمان قرار داده‌‎ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha