• سه‌شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403020403179
  • خبرنگار : 50107

دانشیار گروه روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد:

یک نگرانی بسیار بزرگ در حوزه اوتیسم رشد این اختلال است

یک نگرانی بسیار بزرگ در حوزه اوتیسم رشد این اختلال است

ایسنا/خراسان رضوی دانشیار گروه روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه یک نگرانی بسیار بزرگ در حوزه اوتیسم رشد این اختلال است، گفت: در مقایسه بین رشد اوتیسم و سایر اختلالات می‌بینیم که ADHD(اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی) در دو دهه گذشته ۲۳ برابر رشد داشته، در حالی که اوتیسم ۱۷۲ برابر رشد کرده، یعنی اوتیسم رشد فزاینده‌ای دارد و لازم است به این اختلال بپردازیم.

سکینه سلطانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در سمینار اوتیسم با موضوع آشنایی با عوامل تاثیرگذار در اختلال اوتیسم و درمان اختلال آگاهی‌بخشی و بازگویی تجارب زیسته مادران و معلمان‌ که در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یک نگرانی بسیار بزرگ در حوزه اوتیسم رشد این اختلال است.

وی افزود: در مقایسه بین رشد اوتیسم و سایر اختلالات می‌بینیم که ADHD در دو دهه گذشته ۲۳ برابر رشد داشته، در حالی که اوتیسم ۱۷۲ برابر رشد کرده، یعنی اوتیسم رشد فزاینده‌ای دارد و لازم است به این اختلال بپردازیم. در گرید یک اوتیسم شاهد رشد فزاینده این اختلال هستیم که نشان می‌دهد جامعه ما آگاه است.

دکتر سلطانی بیان کرد: ما در دنیا رتبه دوم را در حوزه تحقیقات و خدمات در اختلال طیف اوتیسم داریم. عادات خواب کودکان اوتیسم می‌تواند علایم آن‌ها را تغییر دهد. صفحه‌های نمایش می‌تواند علایم شبه اوتیسم را ایجاد کند. تنظیم و عادات خواب و عادات ارتباطی بچه‌ها در حوزه صفحه‌های نمایشی می‌تواند اختلال را ایجاد و حتی در پیشگیری از اختلال کمک کند.

دانشیار گروه روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای نوینی که امروز برای آموزش کودکان اوتیسم در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، واقعیت مجازی است.

وی عنوان کرد: این بسیار خوب است که شهر و جامعه مناسب‌سازی برای کودکان طیف اوتیسم را انجام دهد و در خصوص این اختلال آگاهی داشته باشند. آشنایی با اوتیسم می‌تواند به ایجاد شهر کودک‌پسند و شهر مادر با نیازهای ویژه‌پسند کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha