• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022014733
  • خبرنگار : 50667

مدیر کل مالیاتی استان اصفهان:

مالیات بر ارزش‌افزوده طلا افزایش پیدا نکرده است

مالیات بر ارزش‌افزوده طلا افزایش پیدا نکرده است

ایسنا/اصفهان مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا و جواهر در سال جاری افزایش پیدا نکرده است.

احمدرضا مُدبرنیا در نشستی که امروز پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت در محل اداره کل مالیاتی استان برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته، اما این نرخ برای صنف طلا و جواهرات تغییر نکرده و همچنان ۹ درصد است.

وی ادامه داد: ۴ درصد از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، سهم فرمانداری‏‌ها، شهرداری‏‌ها و دهیاری‏‌ها است که باید در راستای رفاه اجتماعی شهروندان هزینه شود. این مبلغ در سال ۱۴۰۲، ۱۲هزار میلیارد تومان بود که نسیت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۴۰ درصد رشد داشته و از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان  پرداخت گردید.

مهلت ارسال اظهارنامه های پیش فرض

مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان گفت: با توجه به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از دی ماه سال گذشته و مکلف شدن گروهی از مودیان به ارسال اظهارنامه الکترونیکی، امسال مودیان مالیاتی حداکثر تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری فرصت دارند اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان سال ۱۴۰۲ خود را تایید یا اصلاح و مجدد برای سازمان مالیاتی مسترد نمایند.

مالیات مقطوع برای صاحبان مشاغل

مدبرنیا، اظهار کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏‌های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده، مشمول مقررات تسهیلات  تبصره ماده ۱۰۰ و مالیات مقطوع هستند. همچنین سقف بهره‌مندی از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ برای فعالیت‌های مشارکتی مبلغ ۳۶ میلیارد تومان تعیین شده، مشروط به اینکه درآمد هیچ کدام از شرکاء بیش از مبلغ ۱۸ میلیارد تومان نباشد. این مبلغ در سال ۱۴۰۱معادل ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بود که برای سال ۱۴۰۲ تقریبا ۳ برابر شده است.

وی به مزایای استفاده از تسهیلات تبصره ماده۱۰۰ اشاره و بیان کرد: مودیان مشمول این ماده نیاز به ارائه اظهارنامه دفاتر و اسناد و مدارک نخواهند داشت. مالیات این افراد مقطوع و بدون بررسی مورد پذیرش واقع می‌شود، مگر اینکه اطلاعات جدیدی از فعالیت این گروه از مودیان در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد. 

وی افزود: مشمولین این گروه می‌توانند مالیات خود را در اقساط ۴ماهه و در ۵ قسط به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند. همه مودیان مشمول ماده ۱۰۰ می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند و بر خلاف قبل، زمان شروع فعالیت مودی در سال ۱۴۰۲ و یا تغییر مکان فعالیت محدودیتی برای استفاده از این تسهیلات ایجاد نمی‌کند. 

مدیر کل مالیاتی استان در خصوص مالیات رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها در سال ۱۴۰۳ از مالیات با نرخ صفر به شرط انجام تکالیف قانونی و ارائه اظهارنامه مالیاتی برخودار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha