• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022216019
  • خبرنگار : 50598

تحقق ۱۱۳ درصدی عملکرد استان مرکزی در حوزه جوجه‌ریزی

تحقق ۱۱۳ درصدی عملکرد استان مرکزی در حوزه جوجه‌ریزی

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به بهبود وضعیت تامین نهاده‌ها، اظهار کرد: از دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی به سه میلیون رسیده‌ایم و نسبت به تعهد، ۱۱۳ درصد تحقق عملکرد داشته‌ایم.

علی صفری، ۲۲ اردیبهشت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: در سال گذشته ما تنها استانی بودیم که برنامه جهش تولید و مهار تورم را داشتیم. هرساله در تورم مواد خوراکی مشکل داشتیم و برای اولین سال، تورم کاهشی را در حوزه کشاورزی تجربه کردیم به طوری که جایگاه تورمی استان در کشور رتبه ۲۰ بوده است یعنی تورم ۲۰ استان از ما بالاتر بوده است و در این حوزه بسیار موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های سال جاری جهاد کشاورزی گفت: باید سعی کنیم مشارکت مردم را تقویت کنیم و هشت درصد رشد تولید در بخش کشاورزی داشته باشیم. در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در سال گذشته رتبه سوم را کسب کردیم و امیدواریم امسال نیز عملکرد خوبی داشته باشیم تا اشتغال و مشارکت مردم افزایش یابد.

صفری با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت محصولات کشاورزی تصریح کرد: سال گذشته با مشارکت مردم توانستیم ۳۰ استخر ذخیره آب و پرورش آبزیان احداث کنیم. در سال‌های اخیر ما در استان بین ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش تولید در دیمزارها را داشتیم که امیدواریم امسال نیز این آمار افزایش پیدا کند.

وی گفت: وضعیت تامین نهاده‌ها نیز خوب شده و از دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی به سه میلیون رسیده‌ایم و نسبت به تعهد، ۱۱۳ درصد تحقق عملکرد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه آبزیان با استفاده از روش‌های علمی می‌توانیم بدون افزایش مصرف آب، افزایش بهره‌ وری را داشته باشیم گفت: در صدد هستیم در تولید آبزیان پرورشی از هشت هزار تن به ۱۰ هزار تن و در تولید ماهیان زینتی از ۱۷ میلیون قطعه به ۲۰ میلیون قطعه برسیم. احداث شهرک ماهیان زینتی نیز در دست اقدام است که حدود ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و تولید ماهیان زینتی به ۳۰ میلیون قطعه خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: وظیفه اصلی ما ترویج و آموزش است تا مشارکت مردم و استفاده بهینه منابع را داشته باشیم. بیش از ۹۸ درصد بخش کشاورزی، خصوصی است و ۱۰۴ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان فعال هستند.

وی با اشاره به تکمیل سه مجتمع گلخانه‌ای در استان در سال جاری گفت: بنا داریم تولید تخم مرغ و گوشت مرغ حدود سه هزار تن افزایش پیدا کند و تولید گوشت قرمز نیز ۵۰۰ تن افزایش یابد. امیدواریم سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز از ۴۲ میلیارد تومان به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند تا افزایش تولید را شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha