• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403022216079
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی پیشانی مبارزه با موادمخدر است

آذربایجان‌غربی پیشانی مبارزه با موادمخدر است

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات استان در حوزه مبارزه با موادمخدر، گفت: آذربایجان غربی پیشانی مبارزه با موادمخدر در کشور است.

محمدصادق معتمدیان، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در سال جاری که با حضور دبیرکل مبارزه با مواد مخدر کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: با وجود محدودیت‌های مالی، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی شبانه‌روز و با انگیزه مضاعف توانستند دستاوردهای خوبی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر کسب کنند.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی آذربایجان‌غربی این استان را یکی از استان‌های ویژه در امر مبارزه با موادمخدر کرد، یادآور شد: با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، آذربایجان‌غربی توانسته در  عرصه مبارزه با مواد مخدر موفقیت‌های کم نظیری را به دست آورد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه علیرغم تبلیغات سوء غربی‌ها و دشمنان ایران اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیشترین هزینه را داده، افزود: آمار شهدا و جانبازان مبارزه با موادمخدر نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با موادمخدر از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده است.

معتمدیان بر مستندسازی و اطلاع‌رسانی دقیق از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: انعکاس این عملکرد در رسانه‌های مختلف ملی و به ویژه رسانه‌های بین‌المللی، می‌تواند به جهانیان نشان دهد که جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر ثابت قدم است.

وی در ادامه از هوشمندسازی مرزهای استان در کنار انسداد و  اقدامات فیزیکی خبر داد و افزود: با حمایت دولت سیزدهم، زیرساخت‌های لازم در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه فیبر نوری در مرزهای استان در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌غربی یکی از مطالبات بحق مردم را ساماندهی معتادان متجاهر عنوان کرد و افزود: با حمایت‌های قوه قضائیه و تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و همکاری نیروهای انتظامی، زیرساخت‌های لازم در این حوزه افزایش یافته و امروز شاهد افزایش ۱۰ برابری ظرفیت ساماندهی معتادان متجاهر در استان هستیم.

معتمدیان از ایجاد اردوگاه‌های ساماندهی معتادان متجاهر با استانداردهای لازم در استان خبر داد و افزود: در این اردوگاه‌ها در کنار ترک اعتیاد، توانمندسازی و مهارت آموزی و بازگشت به جامعه در اولویت کاری قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه استان نگاه ویژه‌ای برای توسعه ترانزیتی دارد، افزود: لازمه توسعه ترانزیتی ابجاد بستر امنیتی و حفاظتی در مرزهاست که تهمیدات لازم برای جلوگیری از آسیب‌پذیری اختصاص یابد. 

استاندار با اشاره به راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد موضوع ماده ۱۶ در مرکز استان افزود: ساماندهی معتادان از مطالبات مردم استان بود که امروز با افتتاح کمپ‌های ترک اعتیاد بانوان و مردان در این راستا انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha