• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403022216098
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار:

صادرات مرغ و تخم مرغ به خراسان جنوبی تفویض اختیار شود

صادرات مرغ و تخم مرغ به خراسان جنوبی تفویض اختیار شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ با مازاد تولید مواجه است. بنابراین باید صادرات این محصول خارج از کشور تفویض اختیار شود. 

سید محمدرضا طالبی امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه) در آیین تکریم و معارفه رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه حمل و نقل خراسان جنوبی فقط به صورت جاده‌ای است انتظار می‌رود یارانه بهتری تعلق بگیرد و استان در تأمین نهاده‌های دامی، ویژه دیده شود.

وی با بیان اینکه در تأمین گوشت قرمز هم سهمیه استان ناچیز است، اظهار کرد: بخشی از مردم با یارانه و مستمری زندگی می‌کنند و باید در سهمیه گوشت، استان ویژه‌تر دیده شود.

معاون استاندار بیان کرد: در بخش نهاده‌های تولیدی همچون کود شیمیایی هم با توجه به آفات موجود، انتظار می‌رود به خراسان جنوبی توجه ویژه شود. 

وی گفت: زنجیره تولید استان هنوز ناقص است و گرچه کشاورزان زحمت زیادی متحمل می‌شوند، اما با خشکسالی‌های ۲۵ ساله و کمبود آب مواجه‌اند. بنابراین بازار فروش محصولات از دغدغه‌های اصلی این قشر است. 

طالبی با تأکید بر لزوم حمایت از کشاورزان، اظهار کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، مطالبه رهبری در استان باید به درستی محقق شود، زیرا اگر حمایت‌ها انجام شود، مشارکت مردم در حد اعلا محقق خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده در زمینه برداشت آب، بیان کرد: کشاورزان در هر فصلی می‌توانند سهیمه برداشت آب داشته باشند، پس انتظار داریم دوباره این طرح ابلاغ شود تا ذخیره‌سازی انجام و در فصل نیاز آب، برداشت شود.

معاون استاندار گفت: وجود مردم ولایی، انقلابی و بصیر از گنجینه‌های بسیار بزرگ و ارزشمند استان است که در تمام مناسب‌های ملی و مذهبی با ارزیابی‌هایی صورت‌گرفته، رتبه اول یا دوم کشور را کسب می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری دو مرحله انتخابات مجلس دوازدهم در استان، اظهار کرد: حضور و مشارکت پررنگ مردم از شاخصه‌های ستودنی این استان است. 

طالبی ادامه داد: به لحاظ موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم در سطح پایین و ضعیفی قرار دارند و توجه مرکز به خراسان جنوبی آنچنان که باید و شاید جلب نشده است.

وی بیان کرد: گنجینه بزرگ دیگر استان، مؤلفه‌های مختلف اقتصادی مانند صنایع، معادن و محصولات منحصربه فرد کشاورزی است که در دولت سیزدهم در زمینه بهره‌برداری از آنها اتفاق‌های زیادی افتاده است، اما هنوز جای کار دارد.

در پایان این جلسه، از خدمات جعفری در سمت ریاست سازمان جهاد کشاورزی تقدیر و اکبری به‌عنوان سرپرست این سازمان معرفی شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha