• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022316761
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان:

موزه ملی کاشان، ظرفیت نمایش آثار تمدنی این منطقه را ندارد

موزه ملی کاشان، ظرفیت نمایش آثار تمدنی این منطقه را ندارد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: منطقه فرهنگی کاشان به‌عنوان خاستگاه تاریخ و تمدن از پایگاه و جایگاه بالایی برخوردار است، اما موزه ملی کاشان، ظرفیت عَرضه و نمایش آثار تمدنی این منطقه را ندارد و باید گسترش پیدا کند.

احمد دانایی‌نیا، امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تبدیل مجموعه‌های تخصصی به موزه یکی از برنامه‌هایی است که با هدف حمایت از بخش خصوصی در حال پیگیری هستیم که موزه عکس در برزک، موزه گلاب در قمصر، موزه عاشورا و موزه سنگ از جمله آنها است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در قالب ۲۰ عنوان در باغ جهانی فین اجرا خواهد شد که نخستین برنامه نشست خبری با اصحاب رسانه است که با هدف تبیین صنعت گردشگری و جلب مشارکت همه مردم برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان افزود: روستاها بخش بزرگی از تاریخ و تمدن هستند که با هدف حفظ آثار تمدنی و گردشگری در روستاها، ۳۰ درصد از اعتبار اداره میراث فرهنگی را به میراث روستایی اختصاص داده‌ایم هرچند که این اعتبار کافی نیست.

دانایی نیا تأکید کرد: کاشان در کنار ۱۲ شهر معتبر جهان، به عنوان شهر نساجی اعتبار جهانی پیدا کرده و قابلیت‌های این منطقه چند برابر شده است که رونمایی از تابلو فرش نفیس دستباف با نقشه یک فرش عصر صفویه، نمایش ابزار قالی‌بافی  و نمایش مستند قصه‌های فرش، برنامه‌های روز دوم هفته میراث فرهنگی در کاشان است.

وی گفت: هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی، رونمایی از سه برگ شاهنامه مربوط به دوره قاجار و نشست‌های تخصصی با موضوع شاهنامه و فردوسی در روز دوم برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، افزود: آموزش الفبا، شامل کارگاه‌های تخصصی برای کودکان است که در دو روز توسط خانه کودک و نوجوان در باغ فین برگزار می‌شود و شامل آموزش ساخت سفال و نقاشی روی سفال بر اساس آثار موزه ملی کاشان است.

دانایی نیا تأکید کرد: همزمان با روز جهانی موزه، از سه میز کاشی نفیس معرق استمرار هنر عصر قاجار رونمایی خواهد شد و اسکیس اشیا موزه ملی کاشان و نمایشگاه آثار هنرمندان نیز در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان جام پرچم در سال گذشته، در فضای باغ فین، یک گل محمدی کاشتند که امسال نیز این برنامه به‌عنوان معرفی گل جهانی صلح اجرا خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان، اظهار کرد: نمایش و معرفی اشیا نفیس مربوط به طب سنتی، رونمایی از کتاب اقوام ایرانی، برگزار نمایشگاه رویدادهای هشت سال دفاع مقدس بر اساس آثار رزمندگان کاشان و ثبت گلزار شهدا در فهرست میراث ملی از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با سوم خرداد اجرا خواهد شد.

دانایی نیا گفت: دیدار مسئولان شهرستانی و استانی از تأسیسات گردشگری و طرح‌های سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف آشنایی مسئولان با صنعت گردشگری و رفع چالش‌های این حوزه در روز اول خرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha