• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403022316837
  • خبرنگار : 71342

خبرهای رسیده سینما و تئاتر را بخوانید

خبرهای رسیده سینما و تئاتر را بخوانید

اجرای نمایش «زنبور» در مرکز تئاتر مولوی، رونمایی از پوستر نمایش «بیرون پشت در»، اجرای نمایش «آثار هفتمین بارش»، گزارش آمار تماشاخانه ایرانشهر، نمایش نسخه مرمت شده «فردوسی» و «شبح کژدم» و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد.

آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه‌ ‌ایرانشهر، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های «اسب قاتلین»، «آگنیتاژ»، «روزمرگی» و «طلوع خونین» که فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در سالن‌های سمندریان و ناظرزاده‌ کرمانی‌ به صحنه رفتند به تفکیک اجراها مشخص شد.

نمایش «اسب قاتلین» به کارگردانی محمد هادی هاشم‌ زاده که از ۱۹ فروردین ماه در سالن سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۲۰ هزار تومان روی صحنه رفت با ۳۲ اجرا تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت و با میزبانی از ۳۲۹۷ تماشاگر، فروشی معادل ۵۵۰ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان داشته است.

نمایش «آگنیتاژ» به کارگردانی حسین‌ کارگر که از ۱۹ فروردین در سالن سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۱۸۰ هزار تومان روی صحنه رفت؛ با ۱۸ اجرا تا تاریخ ۷ اردیبهشت ماه و با میزبانی از ۹۷۵ تماشاگر فروشی معادل ۱۶۱ میلیون و ۹۱۸ هزار تومان داشته‌ است. 

نمایش «روزمرگی» به کارگردانی مشترک شیماه‌ خاسب و سپهر تقی‌لو که از ۱۹ فروردین در سالن ناظرزاده‌ کرمانی با ظرفیت ۲۱۲ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۲۲۰ هزار تومان روی صحنه رفت با ۲۳ اجرا تا تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه توانست با میزبانی از ۲۱۵۹ تماشاگر به فروش ۳۲۷ میلیون و ۳۶ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «طلوع خونین» به کارگردانی مسعود طیبی که از ۲۰ فروردین در سالن ناظرزاده‌ی کرمانی با ظرفیت ۲۱۲ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ هزار تومان اجراهای خود را آغاز کرد؛ با ۱۷ اجرا تا تاریخ ۷ اردیبهشت و با میزبانی از ۱۴۰۹ تماشاگر فروشی معادل ۱۸۸ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان داشته است. 

گفتنی است اجرای نمایش‌های "روزمرگی"، "آگنیتاژ" و "طلوع خونین" در این نوبت اجرایی به دلیل رعایت نکردن قاعده‌ی کف فروش تماشاخانه‌ی ایران‌شهر زودتر از موعد مقرر به پایان رسیدند.

دو تغییر در جدول جشنواره ملی تئاتر رضوی

با اضافه شدن یک نمایش دیگر به نویسندگی نصرالله قادری، مجموع آثار اجراشده در بخش همراه جشنواره تئاتر رضوی به ۷ عدد رسید.  
نمایش «ما سه تن بودیم» نوشته نصرالله قادری و کارگردانی علی بیگدلی برای اجرا در شهر بومهن، به بخش همراه جشنواره اضافه شد.  
با اضافه شدن نمایش «ما سه تن بودیم»، مجموع آثار اجراشده در بخش همراه از شش نمایش به هفت نمایش رسید.  این نمایش قرار است از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۱۹ در مجتمع فرهنگی هنری مهرِ شهر بومهن به صحنه رود.  
همچنین نمایش«سفر سوزن‌بان» به کارگردانی مهدی صالح‌یار که پیش از این قرار بود از ۲۹ اردیبهشت تا ۲ خردادماه در تئاترشهرِ شهر تبریز به روی صحنه رود، اجرای آن به سالن مهر و ماه حوزه هنری این شهر منتقل شد.

نمایش نسخه مرمت شده «فردوسی» در موزه سینما 

موزه سینما همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و با همکاری فیلمخانه ملی ایران بخش هایی از یکی از مهم ترین آثار تاریخ سینمای ایران به نام «فردوسی» را نمایش می‌دهد.
نسخه مرمت شده فیلم «فردوسی» که توسط فیلمخانه ملی ایران ترمیم و بازسازی شده روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما به نمایش در خواهد آمد .
فیلم سینمایی «فردوسی» ساخته «عبدالحسین سپنتا» و تهیه‌کنندگی «اردشیر ایرانی» محصول سال ۱۳۱۳ است  که در حدود ۲۰ دقیقه از این فیلم برای علاقمندان سینما نمایش داده خواهد شد.
«عبدالحسین سپنتا» پس از ساختن فیلم«دختر لُر» فیلم «فردوسی» را در سال ۱۳۱۳ کلید زد و بدین ترتیب فیلم «فردوسی» ششمین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفت.
پس از نمایش این فیلم ، دکتر فریبا شکوهی عضو هیات علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، سخنرانی می کند و دکتر هومن شبیری نیز شاهنامه خواهد خواند.
نمایش این فیلم  برای علاقمندان به سینما و همچنین علاقمندان این شاعر نامدار ایرانی آزاد و رایگان است.

نسخه اصلاح و مرمت شده فیلم سینمایی «شبح کژدم» ساخته کیانوش عیاری در موزه سینما نمایش داده می‌شود.
موزه سینما با همکاری فیلمخانه ملی ایران نسخه اصلاح و مرمت شده فیلم سینمایی «شبح کژدم» را نمایش می‌دهد.
این فیلم ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده می شود و بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی این اثر با حضور جواد طوسی ، عزیزالله حاجی مشهدی،حسن رضایی (بازیگر فیلم) و محمود گبرلو برگزار می‌شود.
جهانگیر الماسی، حسن رضایی، ناصر آقایی، زنده یاد کاظم افرندنیا و ... در این فیلم نقش آفرینی دارند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمود، فیلم‌ساز فیلم‌های هشت‌میلی‌متری، شیفتگی خاصی به سینمای هشت‌میلی‌متری دارد. او که فیلم کوتاهی به نام «شبح کژدم» ساخته است قصد دارد از فیلمنامه آن فیلمی بلند بسازد اما فقدان امکانات مانعی بر سر کار است. دوستی و رفاقت این دو پایه‌ای است که راه داستانی را شکل می‌دهد...
«شبح کژدم» نخستین‌بار در بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین دوره‌ جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
ورود در این برنامه برای علاقمندان آزاد است.

روز جهانی بزرگداشت فردوسی در نمایش"بیژن و منیژه"

بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در اجرایی ویژه از نمایش"بیژن و منیژه"در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود.

در استقبال از ۲۵ اردیبهشت، روز فردوسی در تقویم رسمی کشور گروه اجرایی نمایش"بیژن و منیژه" اجرایی ویژه همراه با تجلیل از دکتر محمد روشن شاهنامه پژوه بزرگ خواهد داشت.

در این مراسم که با تجلیل از دکتر محمد روشن شاهنامه پژوه بزرگ برگزار می شود چهره هایی نظیر دکتر احمد مسجد جامعی،دکتر حکمت الله ملاصالحی،دکتر اصغر دادبه ،دکتر مهدی محبتی، دکتر عبدالمهدی مستکین، علی خدایی و پوران درخشنده حضور خواهند داشت.

تئاتر «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و تهیه کنندگی مهدی بخشیانی که از دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است.

یلدا یزدانی و سبحان مهدی پور خوانندگان این اثر نمایشی هستند و صادق چراغی نیز آهنگساز نمایش موزیکال "بیژن و منیژه" است.

گفتنی‌ست در این تئاتر قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، سحر یافتیان،پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی،علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده، آیسان نوریان،اسد پورحمزه و شکرخدا گودرزی ایفای نقش می کنند.

«بیژن و منیژه» با حضور بازیگران تئاتر و هنرمندان موسیقی و به صورت موزیکال با همراهی خوانندگان پس از ۹ ماه تمرین اجرا می‌شود.

این نمایش داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

لازم به ذکرست که بیست و پنج اردیبهشت، روزی است نمادین برای شناخت بهتر و بیشتر حکیم طوس. اندیشه هایش، روایت هایش، گفتارهایش، طرز نگاهش به زندگی و پیرامون و اعصار گذشته و حال و آینده و فهم بهتر روایت های حکیمانه اش در باب موضوعات مختلف که صدها سال بعد، به نثر و نظم رندان ادب پارسی، سعدی شیرین سخن و حافظ خلوت نشین نیز به صور  دیگر، مشاهده می شود.

اجرای زنبور در تالار مولوی

نمایش «زنبور» نوشته بهزاد آقاجانی و کار مشترک محمد مطهری‌پور و بهزاد آقاجانی از بیست و پنجم اردیبهشت در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به صحنه خواهد رفت.

خبرهای رسیده سینما و تئاتر را بخوانید

محمد مطهری‌پور تنها بازیگر این نمایش ۳۵ دقیقه‌ای است.

در خلاصه این نمایش آمده است: مرد کفترباز چهل ساله‌ای در بافت قدیمی یک محله در پائین شهر زندگی می‌کند، سال‌هاست از فوت اهالی خانه‌ پدری‌اش می‌گذرد و شهرداری قصد دارد خانه قدیمی آنها را خراب کند. زنبور یک تنه ایستاده و می‌خواهد از این اتفاق جلوگیری کند و ...

از دیگر عوامل این نمایش که هرشب (به جز شنبه‌ها) ساعت ۱۹ به روی صحنه می‌رود و دیگر اعضای گروه اجرایی آن به شرح زیر هستند:

مشاور کارگردان: احسان ‌عبدی پور، دستیار کارگردان: علی خواجوئی، ساره حبیبی، طراح پوستر: فرشید پارسی کیا، عکس و فیلم: نیلوفر بیرامی، مشاور رسانه: ناصر ارباب. 

علاقمندان برای دیدن این نمایش می‌توانند از طریق سامانه تیوال برای تهیه بلیت اقدام کنند.

پوستر «بیرون‌پشتِ‌در» رونمایی شد

پوستر نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به کارگردانی پرهام خاکزاد برای اجرا در تئاتر شهر رونمایی شد.

نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کار پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، از ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

پوستر نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» با طرحی از سهیل فلاح همزمان با پیش‌فروش بلیت روزهای جدید اجرا رونمایی شد.

سجاد میر، ناهید عساکره، سعید ‌گیلاسی، فربد ‌صدیقی، علیرضا ‌دماوندی و مهدی ‌حبیبی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

علی ‌مشکین‌مقدم و عرفان ‌بیگی (گروه کارگردانی)، فرشاد ‌نصیری (طراح نور)، آروین ‌فلاح (آهنگساز)، کارگاه هیولاسازی (صحنه و لباس)، نسترن حسنی (دستیار صحنه و لباس)، رضا حسینی (مربی حرکات شعبده)، نرگس زارعی (گریم)، علی کاظمی (مدیر صحنه)، سهیل ‌فلاح و علیرضا ‌قاسمی (تیزر و موشن‌گرافی)، سهیل ‌فلاح (طراح گرافیک و پوستر)، سجاد ‌تیموری (لوگوتایپ)، امیر ‌قالیچی-تئاتربازها (روابط عمومی)، امیرحسین ‌میرزایی (مدیر تبلیغات)، علیرضا ‌قاسمی (تصویربردار)، امیرحسین ‌میرزایی (عکاس) و علی ‌کیهانی (مشاور رسانه‌ای) عواملی هستند که خاکزاد را در نمایش «بیرون‌پشتِ‌در» همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی هم‌اکنون می‌توانند از سایت تیوال و گیشه تئاتر اقدام کنند.

خبرهای رسیده سینما و تئاتر را بخوانید

«آثار هفتمین بارش» به صحنه می‌رود

آثار هفتمین بارش به نویسندگی و کارگردانی علیرضا زمانی به زودی در سالن سه پردیس  تئاتر شهرزاد به روی صحنه ‌می‌رود. 

نمایشنامه آثار هفتمین بارش ملودرامی است که به نقد انسانیت و دنیای مدرنیته پرداخته و به عدم تفکر و ربات شدن انسان‌ها می‌پردازد.

تمرینات نمایش از بیست و پنجم فروردین شروع شده است و اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند.
سبک اجرایی نمایش آثار هفتمین بارش تلفیقی از سبک پل زدن یا همان «بریج» و سورئال فانتزی که سبک نوینی است که به نویسندگی و  ژکارگردانی علیرضا زمانی از شانزدهم خرداد ماه در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.
در آثار هفتمین بارش مارال امینی به عنوان طراح فرم و حرکت، سمیرا کریمی و حسین عابدین مجری طرح، پروا نریمانی  طراح لباس و رضا درویش طراح نور،  بنیامین ولی نژاد اهنگساز و مهران حیدری ترانه سرای علیرضا زمانی را یاری می‌دهند.

در خلاصه نمایشنامه آمده است: «اینو به خاطر بسپار که قدرت همیشه دست کسیه که توان فکری بیشتری داره نه قدرت بیان کلمات بهتر…»

توجه به تئاتر کودک و نوجوان در سال ۱۴۰۳ 

مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن حضور در مراسم بزرگداشت بهرام شاه‌محمدلو با اشاره به رویکرد این سازمان مبنی بر توجه به تئاتر کودک و نوجوان از تجهیز ۱۰ سالن تئاتر و نوسازی ۳ هزار صندلی تئاتر در سطح فرهنگسراها خبر داد. 

امین اشرفی مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری و رییس پردیس تئاتر تهران، ضمن حضور در مراسم بزرگداشت بهرام شاه‌محمدلو و ارایه هدیه و لوح تقدیر به نمایندگی از این سازمان گفت: نقش «آقای حکایتی» بهرام شاه‌محمدلو برای بسیاری از کودکان و نوجوانان دیروز، به یک نوستالژی امروز تبدیل شده است، آموزش مفاهیم اخلاقی و اجتماعی به شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده از ویژگی‌های بارز برنامه‌های ایشان در قالب برنامه کودک و نوجوان بود و امروزه این ویژگی در تولیدات کودکان و نوجوان یک نیاز است. 

وی در این مراسم تصریح کرد: به منظور حمایت از تئاتر کودک و نوجوان زیرساخت‌های سالن‌های نمایشی تمامی فرهنگسراها در سال گذشته طی یک دوره مورد بازبینی و کار مطالعاتی قرار گرفت؛ پس از انجام این کار ۱۰ سالن هنرهای نمایشی با هدف امکان دسترسی برای تمامی شهروندان و گروههای تئاتر آماده سازی خواهد شد.

مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری و رییس پردیس تئاتر تهران با بیان اینکه این اقدام سازمان منجر به آماده‌سازی و نوسازی حدود ۳ هزار صندلی تئاتر در سطح فرهنگسراهای شهر تهران می‌شود، افزود: امروز کودکان از طریق داستان‌ها و شخصیت‌های نمایشی درس‌های زندگی را به خاطر می‌سپارند، بنابراین توجه و سرمایه‌گذاری در تئاتر کودک امری حیاتی است.
مراسم بزرگداشت بهرام شاه‌محمدلو، بازیگر و کارگردان، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در خانه تئاتر برگزار شد.

«مسخ نرگس» پروانه نمایش گرفت/ پیدا کردن جسد بی جان یک دختر در ساحل جنوب !

پروانه نمایش فیلم سینمایی «مسخ نرگس» به کارگردانی حامد علیزاده از تولیدات موسسه سینمایی «نگار فیلم تبیان» صادر شد.

خبرهای رسیده سینما و تئاتر را بخوانید

پروانه نمایش فیلم سینمایی «مسخ نرگس» که در «موسسه سینمایی نگار فیلم تبیان» به کارگردانی حامد علیزاده و تهیه کنندگی سعید شرفی‌کیا به تولید رسیده، پس از طی مراحل فنی و اداری صادر شد.
اولین فیلم بلند حامد علیزاده، یک ملودرام عاشقانه در ژانر معمایی است که در بوشهر فیلمبرداری شده است.
جمشید هاشم‌پور، بهناز جعفری، پدرام شریفی، مجید نوروزی و دو تن از بازیگران سینمای اسپانیا به نام  های آیدا بالمن و خاویر تولنتینو در «مسخ نرگس» به ایفای نقش می‌پردازند.
درخلاصه داستان این اثر هنری آمده است: ناخدایی که با بچه‌های یتیم‌خانه در کارگاه لنج سازی مشغول ساخت لنج هستند، جسد بی جان دختری را کنار آب پیدا می‌کنند...

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha