• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022417713
  • خبرنگار : 50548

عضو شورای شهر مشهد:

نباید کار حاکمیتی خود را به پیمانکارانی بسپاریم که ملاحظه‌ قشر فقیر را ندارند

نباید کار حاکمیتی خود را به پیمانکارانی بسپاریم که ملاحظه‌ قشر فقیر را ندارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما نمی‌توانیم‌ ساخت و ساز که کار حاکمیتی خودمان است را به پیمانکارانی بسپاریم که شاید ملاحظه‌ای به قشر فقیر و مردم ضعیف ندارند.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان امروز، ۲۴ اردیبهشت ماه، در یکصدوچهاردهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، در تذکری به شهردار اظهار کرد: در کمیته‌های نظارتی به واسطه مراجعات مردمی از موضوعاتی مطلع می‌شویم. اگرچه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و برخورد شهرداری با متخلفین خواست تمامی مردم است، اما هیچ گاه ادب، وسیله را توجیه نمی‌کند.

وی گفت: ما نمی‌توانیم‌ ساخت و ساز که کار حاکمیتی خودمان است را به پیمانکارانی بسپاریم که بعضا شاید ملاحظه‌ای که ما به قشر فقیر و مردم ضعیف داریم، آن‌ها نداشته باشند؛ به عنوان مثال اینکه در برش آهن‌ها، به‌گونه‌ای برش می‌زنند که قابل استفاده نباشد، در حالی که هیچ جای قانون این اجازه را به ما نمی‌دهد.

عدم بکارگیری پیمانکارهایی که تنها نگاه درآمدزایی به موضوع دارند

منصوریان خطاب به شهردار ادامه داد: واگذار کردن کارهایی چنین حساس و نیز سد معبر که با قشر فقیر در جامعه سر و کار دارد، با رفتار خشن کار بسیار غیر انسانی است. اگرچه باید از این امور جلوگیری شود، اما وسیله نیز باید توجیه شرعی و اخلاقی داشته باشد. خواهش میکنم برای این نوع کارهای بزرگ که در شهرداری به نام من و همکارانم در شهرداری صورت می‌گیرد، تدبیری اندیشیده شود و از پیمانکارهایی که تنها نگاه درآمدزایی به موضوع دارند، گرفته شود. زیرا در هیچ جای شریعت ما اجازه داده نشده که مال مردم، حتی متخلف را از بین ببریم، بلکه به رسم امانت باید در انبار با شرایط مطلوب و به رسم وکالت نگهداری شود تا مشکل تخلف حل شود و بیاید لوازمش را تحویل دهیم.

وی افزود: گاهی در تخریب‌ها قسمتی که مجوز نیز داشته، خراب می‌شود و هیچ کس پاسخگو نیست، کار بسیار غیر اخلاقی است. آن قسمت‌هایی که مجوز دارد و در تخریب آسیب می‌بیند، حتما باید شهرداری پاسخگو باشد و جبران خسارت کند. 

همچنین مجید دبیریان، عضو شورای شهر مشهد در تذکری دیگر با موضوع «شهردار در سایه» اظهار کرد: آقای شهردار همچنان که استحضار دارید در کنار شما با اطلاع یا بدون اطلاع شما تصمیم‌گیری‌ها جای دیگری اتفاق می‌افتد، کس دیگری به جای شما تصمیم می‌گیرد، کس دیگری براساس حب و بغض‌های شخصی شهرداری را مدیریت می‌کند. آقای شهردار ما به شما رای داده‌ایم. چرا اجازه می‌دهید کس دیگری به جای شما تصمیم بگیرد؟ شما خودتان جزو پارکینگ‌نشین‌های شهرداری بوده‌اید، آن عزیز دیگری هم که چند سال در پارکینگ شهرداری به واسطه رفتار احتمالا غیر حرفه‌ای بوده، نباید به خود اجازه دهد که بیاید و صرفا به حلقه مشخص از یاران خودش در شهرداری میدان دهد.

وی ادامه داد: انتظار ما از شما بسیار بیشتر از این بود، ما شما را شهردار مستقلی می‌دانستیم، اینقدر نفوذ  روی شما عجیب است. این رفتارها و این ادبیات به هیچ عنوان توجیه ندارد. شما فردی را مدیر کل تعاملات گذاشتید، ممنون می شوم که چند مورد از تعاملات ایشان را نام ببرید. غیر از اینکه به حواشی  و کینه‌ورزی ها دامن بزنند، کاری دیگری ندارند. اگر رفتار شهردار در اصلاح و مدیریت این بزرگواران اصلاح نشود، منجر به سوال و استیضاح خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha