• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403022417836
  • خبرنگار : 71635

خبرهایی از مجازات حاجی‌ها، فروش نمایشگاه کتاب و سفر ۲ جهانگرد به ایران

خبرهایی از مجازات حاجی‌ها، فروش نمایشگاه کتاب و سفر ۲ جهانگرد به ایران

خبرهایی از نمایشگاه کتاب تهران، فیلمی که قرار بود در موزه قطب شمال نگه‌داری شود!، سفر زوج استرالیایی با ماشین ۱۰۰ ساله به ایران، مجازات سنگین عربستان برای حاجی‌های غیرمجاز و... از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، ششمین روز از سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، میزبان مقام معظم رهبری بود و ایشان به روال هر سال، از غرفه برخی از ناشران بازدید کردند و ناشران نیز کتاب‌هایشان را به ایشان معرفی کردند.

خبرهایی دیگر از نمایشگاه کتاب تهران

در روز پنجم نمایشگاه کتاب تهران، بخش خبری وزارت ارشاد اعلام کرد که اصحاب رسانه می‌توانند بن اعتباری خرید یک میلیون تومانی کتاب دریافت کنند؛ اما به نظر می‌رسد توضیحات داده شده اشتباه است و تخفیفی که اعمال می‌شود، ۴۵ درصد از خرید و حداکثر ۴۰۵ هزار تومان است نه یک میلیون تومان.

علی رمضانی می‌گوید: نمایشگاه کتاب ۲۴۱ میلیارد تومان فروخت که ۱۷۲ میلیارد تومان آن در بخش حضوری بوده است.

خزاعی فرمان جشنواره فجر را به کدام سمت می‌چرخاند؟

محمد خزاعی که سال‌های حضورش در جشنواره فیلم فجر را در هر سِمتی از سخت‌ترین دوره‌های برپایی این رویداد سینمایی می‌داند، در حالی با حفظ جایگاه ریاست سازمان سینمایی به دبیری جشنواره فجر رسیده که به نظر می‌رسد به دنبال آشتی بیشتر سینماگران با این رویداد باشد ولی سوال مهم اینجاست که آیا او اجازه می‌دهد کیفیت جشنواره همچون دو سال قبل پربحث و پرحاشیه باشد؟

فیلمی که قرار بود در موزه قطب شمال نگه‌داری شود!

در نشستی به بهانه نمایش فیلم «آبادانی‌ها» کیانوش عیاری گفت: این فیلم به عنوان پنجاه فیلم برتر تاریخ سینما قرار بود در موزه قطب شمال نگهداری شود اما نگذاشتند!

چرا «پرویز مشکاتیان» مهم است؟

اگر بخواهیم آهنگسازان برتر موسیقی ایران را نام ببریم، به احتمال زیاد پرویز مشکاتیان یکی از آن آهنگسازان خواهد بود. آهنگسازی که آثار شاهکار بسیاری را با همکاری هنرمندان حرفه‌ای موسیقی هم‌دوره خود خلق کرده است.

«مائده» بر دیوارنگاره میدان ولیعصر نقش بست

جدیدترین اثرِ حسن روح‌الامین ـ نقاش ـ بر دیوارنگاره میدان ولیعصر نقش بست؛ این اثر روز گذشته با حضور وزیر ارشاد و جمعی دیگر از متولیان حوزه فرهنگ در تالار وحدت رونمایی شد.

سفر زوج استرالیایی با ماشین ۱۰۰ ساله به ایران

زوج جهانگرد استرالیایی که با خودرو تاریخی Bean از انگلستان به استرالیا سفر می‌کنند، در مسیر این ماجراجویی وارد ایران شدند.

مجازات سنگین عربستان برای حاجی‌های غیرمجاز

وزارت کشور عربستان از اجرای مجازات ۱۰ هزار ریالی (واحد پول این کشور) برای تخلف از قوانین و دستورالعمل‌های موسم حج، از جمله ورود به هفت منطقه بدون مجوز خبر داد.

رسیدن نخستین گروه از زائران بیت‌الله الحرام به مدینه

نخستین کاروان از زائران حج تمتع ۱۴۰۳ صبح امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه به مدینه منوره مشرف شدند. این کاروان متشکل از حدود ۲۵۰ زائران و کارگزار از استان‌های تهران و کرمانشاه بود. در طول سفر درون هواپیما برای حجاج ایرانی توصیه‌های بهداشتی، قوانین و نکات مرتبط با مکه و مدینه به شکل ویدیو کلیپ نمایش داده شد.

کوتاه‌ترین عمره ایرانی‌ها تمام شد

با بازگشت آخرین گروه از عمره‌گزاران ایرانی، پرونده کوتاه‌ترین عمره ایران بسته شد.

حرم حضرت زینب (س) در سوریه بزرگ‌تر شد

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از پایان یکی دیگر از پروژه‌های استادکاران و هنرمندان ایران در حرم حضرت زینب (س) و گسترده‌تر شدن وسعت این حرم در شهر دمشق سوریه خبر داد.

امیریل ارجمند: نباید ادای همدیگر را دربیاوریم

امیریل ارجمند ـ بازیگر، خواننده و آهنگساز ـ که این روزها مشغول بازی در سریال جدید جواد افشار است، تاکید دارد: در هنر خلاقیت حرف اول را می‌زند و اگر می‌خواهیم دیده شویم نباید ادای همدیگر را دربیاوریم. 

پیشنهادهایی برای خواندن:

روایت‌هایی از مصائبِ رسیدن به خانه دوست!

روزی که «گردان سلمان» شهادت نام گرفت

حال و هوای مسجدالنبی پیش از حج + ویدئو

شاهنامه شناسنامه ملت ایران است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha