• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022417854
  • منبع : نمایندگی مازندران

ممنوعیت رانندگی با خودروهایی که برگ معاینه فنی معتبر ندارند

ممنوعیت رانندگی با خودروهایی که برگ معاینه فنی معتبر ندارند

ایسنا/مازندران رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: رانندگی با خودروهایی که برگ معاینه فنی معتبر ندارد ممنوع است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «نصراله بیگلری» در تشریح این خبر گفت: رانندگی با خودروهایی که برگ معاینه فنی معتبر ندارد ممنوع و رانندگان بایستی وسیله نقلیه خود را برای انجام معاینه فنی به مراکز فنی مجاز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط لازم، برگ یا برچسب معاینه دریافت کنند.

وی ادامه داد: این گواهی که مدت اعتبار آن و مشخصات وسیله نقلیه در آن درج می‌شود، باید برسطح درونی قسمت بالای سمت راست شیشه نصب کنند، به نحوی که برای کنترل مأموران راهنمایی و رانندگی قابل رویت باشد.

رئیس پلیس راهور استان مازندران با بیان اینکه خودروهای نو تا چهار سال پس از تولید، نیاز به دریافت برچسب یا برگ معاینه فنی ندارند، تصریح کرد: در شهرهایی که امکانات معاینه و آزمایش فنی وجود ندارد، رانندگان وسایل نقلیه برای معاینه فنی وسیله نقلیه خود و دریافت گواهی معاینه به نزدیک‌ترین محلی که امکانات لازم برای معاینه وجود دارد مراجعه نمایند.

سرهنگ بیگلری افزود: مراکز مجاز معاینه فنی برای خودروهایی که سالم و بدون نقص فنی تشخیص داده شوند، برگ معاینه فنی صادر می‌کند و چنانچه ضمن معاینه، وسیله نقلیه‌ای معیوب یا ناقص تشخیص داده شود، راننده یا مالک تنها می‌تواند وسیله نقلیه را تا تاریخی که در برگ اجازه نامه صادر شده به وی تسلیم می‌شود، به تعمیرگاه یا توقفگاه منتقل سازد و پس از رفع نقص و عیب برای دریافت معاینه مراجعه کند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران اظهار کرد: در مواردی که حرکت وسیله نقلیه در راه‌های عمومی طبق نظر کارشناس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه به علت معایب و نواقص فنی، خطرناک تشخیص داده شود، ضمن اعمال قانون، پلاک آن اخذ و با نصب پلاک تعمیری به تعمیرگاه اعزام می‌شود و پس از رفع عیب و نقص فنی لازم است مالک یا نماینده قانونی وی برای پس گرفتن پلاک به راهنمایی و رانندگی محل مراجعه کند.

وی در ادامه اعلام کرد: از موارد مهم در اخذ معاینه فنی سالم بودن ترمز پایی است که بایستی سرعت وسیله نقلیه را به هر صورتی که بارگیری شده و در هر شیبی که باشد کاهش داده و آن را به طور سریع و مؤثر و باایمنی متوقف سازد و ترمز دستی نیز باید وسیله نقلیه را به هر صورتی که بارگیری شده در شیب ۱۶ درصد سربالایی یا سرازیری در حال توقف نگه دارد.

سرهنگ بیگلری ضمن قدردانی از شهروندان و رانندگان قانون‌مدار خاطرنشان کرد: همکاران ما در پلیس راهور در برخورد با رانندگان پرخطر که جان خود و بقیه شهروندان را در خطر می‌اندازند هرگز اغماض نمی‌کنند و برابر مقررات برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha