• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022619294
  • خبرنگار : 50597

راه‌اندازی دبیرخانه مرکزی خانه‌های هلال سمن‌ها در استان مرکزی

راه‌اندازی دبیرخانه مرکزی خانه‌های هلال سمن‌ها در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور گفت: طی دو ماه آینده با احداث خانه هلال تخصصی سمن‌ها در استان مرکزی، این خانه هلال به دبیرخانه مرکزی خانه‌های هلال سمن‌ها در کشور تبدیل خواهد شد.

دکتر عباس احدپور چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای مدیران و روسای شعب هلال احمر استان مرکزی، ساختار خانه‌های هلال را در قالب دیدبانی دانست و اظهار کرد: در حوادث، هرچه میزان اطلاعات از نوع، وسعت و عمق حادثه و تعداد و وضعیت آسیب‌دیدگان بیشتر باشد، موجب می‌شود که تجهیزات و تیم‌های تخصصی با سرعت بالا به آن نقطه اعزام شوند.

وی کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر از نقاط حادثه‌خیز بویژه روستاها را یکی از اهداف اصلی خانه‌های هلال دانست و ادامه داد: بر اساس مصوبه وزارت کشور باید در زمان مشخصی خانه‌های هلال در تمامی روستاهای دارای دهیاری، ایجاد شود.

وی افزود: تجهیزات اداری خانه‌های هلال باید توسط دستگاه‌های مسئول تامین شود و آموزش‌ها، تولید اقلام آموزشی و تربیت مربیان بر عهده هلال احمر خواهد بود. در حال حاضر تعداد خانه‌های هلال در سطح کشور بیش از هشت هزار مورد است.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور، آموزش نیروها و هماهنگی‌های لازم در ارتباط با خانه‌های هلال را وظیفه هلال احمر دانست و تصریح کرد: آموزش در خانه‌های هلال روستایی بر اساس موقعیت اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود. آموزش‌ها در حوزه‌های روستایی، بومی‌سازی می‌شود تا استقبال از آنها صورت بگیرد.

وی زمان طلایی در رسیدن به صحنه حادثه را ۱۵ دقیقه عنوان کرد و گفت: از طریق خانه‌های هلال و انجام نقش دیده‌بانی آنها می‌توان با ارائه اطلاعات دقیق از حادثه، زمان رسیدن به صحنه حادثه را کاهش داد. اگر آموزش دقیق و آگاهی‌بخشی درست به مسئولین خانه‌های هلال و مردم ارائه شود، می‌توان نرخ خسارت حوادث را کاهش داد.

وی فعالیت در حوزه پدافند غیرعامل را از وظایف خانه‌های هلال دانست و اظهار کرد: استان مرکزی از استان‌های حادثه‌خیز کشور محسوب شده و طبق اطلاعات موجود، حدود دو سوم دهیاری‌های استان مرکزی دارای خانه هلال هستند. خانه‌های هلال دهیاری‌های استان مرکزی در حال تکمیل است اما تمام دهیاران استان مرکزی آموزش‌های تخصصی مورد نیاز خانه‌های هلال را دیده‌اند.

احدپور خانه‌های هلال را دارای سه دسته بندی شهری، روستایی و تخصصی دانست و ادامه داد: خانه‌های هلال تخصصی شامل حوزه اصناف، پزشکان متخصص و سایر حوزه‌های تخصصی می‌شود. پیشنهاد شده تا خانه هلال تخصصی سمن‌ها در استان مرکزی ایجاد شود و طی دو ماه آینده این خانه هلال به دبیرخانه مرکزی خانه‌های هلال سمن‌ها در کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha