• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022719755
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

ساخت و ساز باید به سمت حمایت از گروه‌های ساخت مسکن و خودمالکی حرکت کند

ساخت و ساز باید به سمت حمایت از گروه‌های ساخت مسکن و خودمالکی حرکت کند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت و ساز در شهرها و روستاها باید به سمت حمایت از گروه‌های ساخت مسکن و خودمالکی حرکت کند.

جبارعلی ذاکری در نخستین همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران با تاکید بر اینکه نظارت بر نظارت، بدترین شیوه مدیریتی است، افزود: تا زمانی که دولت در ساخت ساختمان نقش دارد، وضع ما بهتر از این نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید از حوزه ساخت و ساز کنار بکشد، اظهار کرد: این رویه در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است و در این استان واگذاری ساخت و ساز به گروه‌های ساخت و خودمالکی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مهندسان عمران و فعالان این حوزه می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند، گفت: مدیریت استان از این طرح حمایت می‌کند و برای توسعه استان می‌توان دبیرخانه این همایش را دائمی ایجاد کرد و پیشنهادات اساتید و محققان در دبیرخانه مطرح و پس از ارزیابی آن‌ها برای توسعه استان استفاده شود.

ذاکری، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی برای رفع چالش‌های موجود در حوزه ساخت و ساز، ادامه داد: نتیجه برگزاری چنین همایش‌هایی باید هم افزایی و انتقال تجربه و دانش از شرکتی به شرکت دیگر و از فردی به فرد دیگر باشد.

وی با انتقاد از ایجاد موجی در چند دهه گذشته برای حرکت معماری‌ها و طراحی‌های ساخت و سازها به سمت همگرایی در کشور، یادآور شد: با ادامه این موج، واژه دهکده واحد در حوزه معماری و شهرسازی اتفاق می‌افتد که حرکت درستی نبوده و موجب آسیب به هویت شهرها می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: شهرها در گذشته دارای هویت‌های مختلفی بودند ولی اکنون در طراحی شهری و معماری این هویت‌ها دیده نمی‌شود.

ذاکری، با بیان اینکه افرادی که در حوزه ساخت و طراحی فعال هستند باید در زمینه هویت بخشی به شهرها فعالیت کنند، افزود: در حوزه مدیریت شهری باید همه مسایل به طور یکپارچه دیده شده و از نگاه تک بعدی پرهیز شود.

وی اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، دهکده‌های شهری تعریف شده و در این طرح به افراد و متقاضیان واجد شرایط زمین‌های تک واحدی با برخورداری از زیرساخت‌های لازم در حاشیه شهرها واگذار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی بر استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه ساخت و ساز و حمل و نقل را ضروری دانست و ادامه داد: عدم ورود مهندسی عمران به حوزه نگهداری مورد غفلت قرار گرفته و باید این موضوع در رشته‌های دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha