• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022920923
  • خبرنگار : 50212

استاندار:

نرخ بیکاری در برخی شهرستان‌های استان مرکزی به صفر رسیده است

نرخ بیکاری در برخی شهرستان‌های استان مرکزی به صفر رسیده است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری در برخی شهرستان‌های استان مرکزی به صفر رسیده است و معضل بیکاری در نقاطی از استان که سال‌ها دغدغه بیکاری داشتند، با ایجاد صنایع متعدد برطرف شد.

فرزاد مخلص الائمه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در آیین افتتاح طرح توسعه یک واحد تولید کاغذ در شهرستان زرندیه اظهار کرد: سومین کارگروه اشتغال، سرمایه‌گذاری و توسعه استان در شهرستان زرندیه به عنوان قطب صنعت و کشاورزی تشکیل می‌شود و مشکلات پیش روی صنایع این منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: استان مرکزی برای چندمین بار در پایش محیط کسب و کار در کشور براساس ارزیابی اتاق بازرگانی براساس ۷۰ مولفه، رتبه اول بهبود محیط کسب و کار را احراز کرده است.

وی تصریح کرد: هر اندازه که محیط کسب و کار مساعد باشد فضای رشد تولید فراهم خواهد شد و با تقسیم کار  در حوزه های مختلف برای حفظ رتبه استان مرکزی تلاش خواهیم کرد.

استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه رتبه دوم کشور در تحقق اشتغال تعهد شده، به استان مرکزی اختصاص یافته است، افزود: حفظ سطح اشتغال، سیاست دولت در استان است و به گونه‌ای از سرمایه‌گذاری و اشتغال حمایت شده که استان مرکزی سرریز دریافت اشتغال در استان‌های مجاور را نیز به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری در برخی شهرستان‌های استان مرکزی به صفر رسیده است و معضل بیکاری در نقاطی از استان که سال‌ها دغدغه بیکاری داشتند، با ایجاد صنایع متعدد برطرف شد.

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه هیچ زنجیره اقتصادی در کشور نیست که یک حلقه آن به استان مرکزی متصل نباشد، از صنعت کاغذ به عنوان صنعت راهبردی یاد کرد و گفت:  این صنعت در استان مرکزی فعال است و زرندیه بهترین نقطه سرمایه‌گذاری در ایران به دلیل برخورداری از بسیاری مزیت‌ها به ویژه صنعت کاغذ است.

وی بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در سال گذشته بالغ بر ۵۵۰ مصوبه داشت که بیش از ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شده و مابقی هم در فرآیند اجرا قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha