• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022921207
  • منبع : نمایندگی زنجان

اختصاص بیش از ۲۵ درصد مصرف گاز استان زنجان به بخش صنعتی در سال‌جاری

اختصاص بیش از ۲۵ درصد مصرف گاز استان زنجان به بخش صنعتی در سال‌جاری

ایسنا/زنجان مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان زنجان از تخصیص ۲۵.۷۴ درصدی گاز مصرفی استان در سال گذشته به بخش صنعتی و تولیدی خبر داد.

محمدرضا باژرنگ اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد و ۳۲۷ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و عمده توسط مشترکان زنجانی مصرف شد که بیش از ۲۵ درصد آن سهم بخش صنعتی بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان زنجان گاز مورد نیاز ۱۰۵۰ واحد تولیدی را تامین می‌کند، افزود: در سال گذشته بیش از ۸۵۶ میلیون و ۳۷۳ هزار مترمکعب گاز طبیعی در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان زنجان به مصرف رسیده است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت گاز استان آماده ایجاد زیرساخت‌های گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی است، گفت: استفاده از گاز طبیعی در صنایع علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در راستای کاهش مصرف سوخت‌های میان تقطیر و ارتقاء شاخص کیفیت محیط‌زیست و هوای پاک مهم و موثر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های شرکت گاز زنجان در راستای مدیریت و تامین شبکه پایدار گاز مشترکان در فصول سرد سال اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته شرکت گاز استان زنجان توانست با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب بدون چالش خاصی فصل‌های سرد سال را سپری کند.

باژرنگ به اهمیت استفاده از سوخت جایگزین در پایداری شبکه گاز در ماه‌های آخر سال اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای مدیریت شبکه گازرسانی در فصول سرد سال، واحدهای پر مصرف گاز استان، شناسایی و هماهنگی‌های لازم برای تامین سوخت جایگزین برای آنها انجام شد.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان زنجان از برگزاری ۴ جلسه فصلی مدیریت بحران سوخت در سال گذشته خبر داد و افزود: در راستای انجام مدیریت مناسب مصرف گاز و استمرار تامین گاز مورد نیاز مشترکان در چهار ماه آخر سال ۷۰ جلسه مدیریت بحران سوخت به صورت روزانه در شرکت گاز استان زنجان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha