• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403023021837
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل میراث فرهنگی فارس مطرح کرد:

از تلاش برای برپایی رویدادهای معرفی خوراک‌های سنتی تا مطالعه اغذیه‌های باستانی

از تلاش برای برپایی رویدادهای معرفی خوراک‌های سنتی تا مطالعه اغذیه‌های باستانی

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تلاش برای شناسایی و احصا خوراک‌های بومی و سنتی محلی مناطق این استان خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که در این استان در حال انجام است، پژوهش و مطالعه اغذیه‌های باستانی است.

محمد ثابت اقلیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه گردشگری خوراک یکی از شاخه‌های گردشگری محسوب می‌شود، گفت: این نوع گردشگری با توجه به تنوع سلایق گردشگران می‌تواند به عنوان یک ظرفیت در بحث گردشگرپذیری ایفای نقش کند.

وی با ذکر این نکته که گردشگران سلایق متفاوتی دارند و باید این تفاوت سلایق را در جذب گردشگران مدنظر قرار دهیم، افزود: این مفهوم بدان معناست که ممکن است یک نفر بازدید آثار تاریخی را بپسندد، گردشگر دیگر به خاطر زیارت سفر کند و دیگری به خاطر تفریح و هیجان یا ورزش و غیره

ثابت اقلیدی ادامه داد: از آنجا که یکی از نیازهای انسان تغذیه و خوراک است ممکن است عده‌ای برای تجربه کردن غذاهای متنوع سفر کنند، به همین دلیل می‌گوییم باید از همین فرصت هم برای جذب گردشگر استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با یادآوری اینکه این استان یکی از پرپتانسیل‌ترین استان‌ها با تنوع غذایی در بحث گردشگری خوراک است، گفت: تعدادی از غذاهای محلی و سنتی مردم این استان ثبت ملی شده است، به عنوان مثال در سال گذشته ثبت ملی آش کازرونی، کلم پلو شیرازی و قهوه شیراز را داشتیم.

وی با بیان اینکه هر نقطه از استان فارس دارای خوراک‌های بومی و سنتی خود هستند که باید آنان را به خوبی معرفی کنیم، گفت: اگر بتوانیم چنین اقدامی انجام دهیم می‌توانیم گردشگرانی را جذب کنیم که به انگیزه غذاهای سنتی سفر می‌کنند.

ثابت اقلیدی یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام داده است، انجام پژوهش و مطالعات اغذیه‌های باستانی بوده است که در نمایشگاه گردشگری پارس سال گذشته هم این مبحث عرضه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: به دنبال این هستیم که غذاها، آش‌ها و نان‌های محلی و بومی استان را شناسایی کرده و ثبت ملی کنیم تا بتوانیم برای آنان رویدادهای مختلفی برگزار کنیم و از این طریق این ظرفیت‌ها را به گردشگران معرفی کنیم و در نتیجه این کار زمینه گردشگرپذیر بودن مناطق را در استان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی صنعت گردشگری در جوامع محلی رونق پیدا می‌کند، منتج به بالا بردن ظرفیت‌های اقتصادی و به تبع آن افزایش درآمد پایدار در جوامع محلی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha