• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403023122667
  • خبرنگار : 50037

آیت الله رئیسی همواره دغدغه توسعه کشور و خدمت به محرومان را داشت

آیت الله رئیسی همواره دغدغه توسعه کشور و خدمت به محرومان را داشت

ایسنا/همدان نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله رییسی، همواره دغدغه توسعه کشور و خدمت به محرومان را داشت و جان خود را در این راه گذاشت.

فتح الله توسلی با اشاره به خبر حادثه تلخ  و غمبار سقوط بالگرد آیت‌الله رئیسی  و همراهان ایشان، اظهار کرد: حضور بالاترین مقام اجرایی کشور به همراه تعدادی از اعضای هیات محترم دولت در دورترین نقاط کشور نشان دهنده عمق دلسوزی و خدمتگزاری رئیس جمهور محترم و مسئولان کشور  و افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی کمک حال محرومان بود و به معنای واقعی سید محرومان بود، یادآور شد: وقت نشناسی در خدمت به مردم، ساده زیستی، خستگی‌ناپذیری، مردمی بودن، حضور بی‌تکلف در بین مردم جامعه و رسیدگی و رفع  مشکلات و دغدغه مردم، عدالت‌خواهی  را می‌توان از جمله خصوصیات و ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی برشمرد.

توسلی افزود: اینجانب قریب ۳۰  سال دکتر امیر عبداللهیان را می‌شناختم، وی فردی دلسوز و متواضع و یک دیپلمات انقلابی بود که عمر با برکت خود را در خدمت به جمهوری اسلامی در داخل و خارج صرف کرد.

توسلی ضمن تسلیت این مصیبت بزرگ به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی،به ایسنا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هیچ خللی در اداره کشور ایجاد نخواهد شد و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی‌های لازم برای همه شرایط شده است و با وجود مقام معظم رهبری هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای مجلس شورای اسلامی و منتخبین مردم در دوره دوازدهم بسیار سخت است که دوره جدید را با این شرایط سخت و در فقدان رئیس جمهور آغاز می‌کنند.

توسلی یادآور شد: براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی  در صورت فوت،عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر عهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha