• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403030502777
  • خبرنگار : 50455

مکتب خدمت/3/

خون شهدای خدمت درخت انقلاب را مستحکم می‌کند

خون شهدای خدمت درخت انقلاب را مستحکم می‌کند

ایسنا/قم کارشناس مسائل سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران مسیر خودش را باقدرت و قوی‌تر از گذشته طی می‌کند و در این میان خون شهدای خدمت آبیاری درخت انقلاب است و باعث قدرت و استحکام بیشتر انقلاب می‌شود.

شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی در طی دوره‌ی ۳ساله‌ای که رئیس‌جمهور کشورمان بود نشان داد که انسانی متواضع و نجیب است و همان‌طوری که در آغاز کارشان در مراسم تنفیذ نیز بیان کردند هیچ انگیزه‌ای جز خدمت برای مردم نداشت.

وی ادامه داد: در زمانی که اجماع نیروهای سیاسی انقلابی بر این بود که کاندیداتوری را ایشان بپذیرند، پذیرفتند؛ اما این حضور با علاقه شخصی‌ خودشان نبود.

صادقی نسب با بیان این که شهید رئیسی انسان قدرت‌طلب و جاه‌طلبی نبودند، بیان کرد: در دوران کوتاه ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی شاهد بودیم که ایشان بر اساس مشی امامین انقلاب عمل می‌کردند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی شخصیتی بود که بسیار علاقه داشت با مردم نزدیک و صمیمی باشد به‌عبارت‌دیگر یک شخصیت مردمی بود و نمونه بارز این مردمی‌بودن او را در سفرهای استانی مشاهده کردیم.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: برخلاف صحبت‌های اشتباه و غلط برخی از افراد که سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی را غیرضروری می‌دانستند، این سفرها بسیار مفید و سازنده بود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور نماد سرمایه اجتماعی کشور است و حضور او در جای‌جای کشور به طور دوره‌ای و متعدد لازم است چرا که بسیاری از تصمیمات در کشور تابع سیستم‌ها و فرایندها هستند.

صادقی نسب با بیان اینکه فرایندهای سیاسی و اداری روال خودشان را طی می‌کنند، تأکید کرد: در این میان حضور میدانی رئیس‌جمهور بسیار اهمیت دارد که مردم ببینند رئیس‌جمهوری دارند که حتی در روستاهای دورافتاده کشور حضور پیدا می‌کند، در کنارشان قرار می‌گیرد، به حرف‌های آن گوش می‌دهد، با آن‌ها هم کلام می‌شود و در نهایت هر آنچه که آن‌ها می‌خواهند را انجام می‌دهد؛ در نهایت هم که دیدیم در یکی از همین نقاط مرزی به شهادت رسیدند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حضور رئیس جمهور در بین آحاد مردم در همه نقاط کشور باعث تقویت ارتباط حاکمیت و مردم می‌شود، افزود: شهید رئیسی این اصل را خیلی خوب رعایت می‌کردند، ایشان یک انسان خیلی نجیب بودند به‌طوری‌که در مقابل تمام انتقادات و طعنه‌هایی که می‌شنیدند اهل جواب‌دادن نبودند؛ در واقع نمی‌خواستند بابت مجادلات سیاسی با افراد وقت خدمت‌کردن به مردم گرفته شود و این سیره این رئیس‌جمهور مردمی بود.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که آیت‌الله رئیسی ارتباط خوبی با مردم داشت، تصریح کرد: این ارتباط را ما در تشییع باشکوه پیکر مطهر وی در شهرهای مختلف مشاهده کردیم.

وی افزود: شهید رئیسی صادق بودند و این مسئله بسیار مهمی است علی‌الخصوص وقتی ما در سپهر سیاسی کشور نگاه می‌کنیم و می‌بینیم افراد بسیاری هستند که به دلایل مختلف مکرر دروغ می‌گویند و وعده‌های دروغین می‌دهند.

صادقی نسب تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در کنار صداقت وظایف ریاست‌جمهوری را می‌شناختند به‌طوری‌که نمی‌گفتند اختیارات ندارم یا این کار را نمی‌توانم انجام دهم؛ بلکه کاملاً می‌دانستند که در چارچوب قانون اساسی اجرا و اداره امور کشور بر عهده رئیس‌جمهور است و این را به‌خوبی انجام می‌دادند، اگر جایی مانع و مشکلی بود و نیاز به همکاری با قوای دیگر وجود داشت به‌خوبی تعامل می‌کردند.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: آیت‌الله رئیسی می‌دانستند که می‌توانند با همین اختیارات بسیار وسیعی که رئیس‌جمهور در قانون اساسی ایران دارد  که بسیار هم مهم است هر کاری برای کشورشان انجام دهند و این کار را می‌کردند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی بیش از آن که بخواهند سیاست‌مدار باشند خادم بودند، ایشان آدم سیاست‌مداری نبودند البته سیاست‌مدار نبودن به معنای بی کیفیتی یا عدم قابلیت نیست؛ بلکه منظور از سیاست‌مدار نبودن در آن معنای منفی است؛ یعنی در بازی‌های سیاسی خودشان را وارد نمی‌کردند و در بازی‌های سیاسی هم بازی با دیگران نمی‌شدند.

صادقی نسب بیان کرد: شهید رئیسی خودشان را معطوف به خدمتگزاری کرده بودند و به اداره کشور با همان امکانات و بضاعتی که داشتند تکیه داشتند و مجموعه این خصلت‌ها یک قهرمان را در تاریخ خدمتگزاری به جا گذاشت؛ شهید جمهور الگویی برای مسئولان در آینده شد که اگر می‌خواهند مردمی باشند اگر می‌خواهند خدمتگزار باشند باید از این شهید الگو بگیرند.

کارشناس مسائل سیاسی به دوران حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در دستگاه قضایی هم بسیار شخصیت فساد ستیزی داشتند به‌طوری‌که عزم جزمشان در مبارزه و مقابله با فساد را در دولت هم دیدیم؛ در موارد متعدد دولت خود پیش‌گام بود و در افشاکردن فسادها و برخورد با فسادها شهید آیت‌الله رئیسی حد و مرزی قائل نبودند.

صادقی نسب اضافه کرد: به‌طور قطع کشور ما یک نیروی مخلص را از دست داد؛ اما انقلاب به مسیر خودش ادامه می‌دهد، به‌هرحال شخصیت‌هایی مثل شهید جمهور به آرزوی خودشان که همان شهادت بود رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha