• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403030502909
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

رسانه‌ها الگوهای رفتاری رئیس جمهور فقید را ترویج دهند

رسانه‌ها الگوهای رفتاری رئیس جمهور فقید را ترویج دهند

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان بر لزوم آسیب‌شناسی برنامه‌ها و قوانین جوانی جمعیت و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز (شنبه، پنجم خرداد ماه) در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با تقدیر از حضور حماسی مردم استان لرستان در مراسم سوگواری و تشییع شهدای خدمت، گفت: پیام این تکریم این بود که مردم ما خواهان دولتمردانی هستند که برای خدا و به نفع مردم کار کنند.

وی ادامه داد: وظیفه اهل رسانه و هر کسی که مخاطبی دارد، این است که الگوهای رفتاری رئیس جمهور فقید را تبلیغ کند و ترویج دهد تا این مسیر ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی برنامه‌ها و قوانین جوانی جمعیت و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها، گفت: اگر ما در این زمینه فکر اساسی نکنیم، در چند دهه آینده جمعیت به‌شدت کاهش می‌یابد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در حوزه مسکن ملی و وام ازدواج، تامین هزینه‌های ناباروری باید تلاش بیشتری در استان انجام شود، بیان کرد: این عقب‌ماندگی‌ها با پیگیری‌های استاندار و معاونت سیاسی استانداری باید به نقطه مطلوب برسد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، جوانی جمعیت است، افزود: رئیس جمهور فقید نیز در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود بر لزوم ادامه فعالیت‌های موثر در حوزه جوانی جمعیت تاکید داشت.

چالش‌های فرهنگ عمومی لرستان را دانشگاهیان احصا کنند

استاندار لرستان نیز در این جلسه، با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات فرهنگی جامعه در شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: باید راهکارهای چالش‌های فرهنگ عمومی جامعه در دانشگاه‌ها شناسایی شود.

شفقت با تأکید بر اینکه تعامل و همکاری دستگاه‌ها به توسعه فرهنگی شتاب داده است و حوزه اثر برنامه‌های فرهنگی را توسعه خواهد داد، بیان کرد: فرهنگ در اولویت جامعه است، بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه ما، در مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی ریشه دارد که اگر به‌درستی برطرف شود این مشکلات نیز از بین می‌رود و جامعه‌ای رو به رشد را شاهد می‌شویم.

او با تاکید بر لزوم شناسایی چالش‌های فرهنگ عمومی استان، گفت: محیط دانشگاه بهترین مکان برای این کار است تا با شناسایی این چالش‌ها همچون معرفی پایان‌نامه‌های دکتری، زمینه ارائه راهکارها برای آنها فراهم شود.
 
وی ادامه داد: در این زمینه باید متولیان حوزه فرهنگی و مسؤولان دستگاه‌های مرتبط به حوزه فرهنگی اولویت‌بندی داشته باشند و با آگاهی به حساسیت کار خود با دید تخصصی به فرهنگ نگاه کنند تا به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یابیم.
 ‌
شفقت گفت: برای رسیدن به یک راهکار درست و منطقی باید مشکلات و معضلات فرهنگی - اجتماعی استان ریشه‌یابی شود و جلسه شورای فرهنگ عمومی در سطح شورای فرهنگ عمومی طرح شود.

استاندار لرستان یکی از دستاوردهای شورای فرهنگ عمومی لرستان را ثبت روز اول خرداد به‌مناسبت سالروز عملیات حاج عمران به‌عنوان روز لرستان دانست و افزود:  این دستاورد برای نسل‌های آینده ثبت خواهد شد و خواهند دانست که چرا اول خرداد روز لرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha