• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403030603639
  • خبرنگار : 50187

معاون استاندار عنوان کرد

سهم قابل توجه خودروهای حامل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت در تصادفات استان کرمان

سهم قابل توجه خودروهای حامل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت در تصادفات استان کرمان

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: خودروهای حامل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت بخش قابل توجهی از تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کرمان را دارند و هیچ استانی با این مشکل مواجه نیست.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی امروز ششم خردادماه در کمیسیون مدیریت اجرایی حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار کرد: استان تمام توان خود را برای کاهش آمار تصادفات و تلفات درون‌ و برون شهری به کار گرفته است. رفع نقاط حادثه‌خیز، برنامه‌های آموزشی، علائم راهنمایی و رانندگی در حد توان استان و با همراهی دستگاه‌های مختلف انجام شد.

وی با تاکید بر این نکته که علت وقوع ۵۰ درصد تلفات عامل انسانی است، گفت: استان کرمان طی یک سال گذشته  ۲۳ درصد رشد ترددهای جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.   

موسوی ادامه داد: به نسبت طول راه‌ها و وسعت استان کرمان، همه آنچه در توان داشتیم را به کار گرفتیم و به این لحاظ وضعیت بهتری نسبت به استان‌های بالادست خود در میزان وقوع حوادث جاده‌ای داریم.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه مقایسه استان کرمان با استان‌های دیگری که به لحاظ وسعت و طول جاده‌ای به اندازه یک شهرستان در استان کرمان هستند، صحیح نیست؛ گفت: خودروهای حامل سوخت قاچاق و حمل اتباع غیرمجاز سال گذشته ۶۴ کشته در استان بر جا گذاشت، در حالی که هیچ یک از استان‌های کشور با این معضل مواجه نیستند.

وی بیان کرد: تعداد راهدارخانه‌ها، پاسگاه‌های بین جاده‌ای، دوربین‌های ثابت ثبت تخلف که حداقل به ۱۰۰ دستگاه نیاز داریم، از جمله مسائلی است که در سطح ملی باید پیگیری و اجرایی شوند.  

موسوی اضافه کرد: کرمان، استان معدنی است و حمل و نقل خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی استان علاوه بر خسارت و آسیب جاده‌ها، عامل تصادفات نیز هستند.

معاون استاندار کرمان گفت: بسیاری از نقاط حادثه‌خیز در استان آشکارسازی و رفع مشکل شدند، محور هفت باغ که جزء محورهای با تصادفات بالا محسوب می‌شد با برنامه‌های ایمنی و تلاش‌های صورت گرفته، شاهد کاهش آمار تصادف و تلفات آن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha