• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030603908
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار خبر داد

پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی شهرک ۱۲۰۰ واحدی جوانان تبریز

پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی شهرک ۱۲۰۰ واحدی جوانان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی برای احداث پروژه بزرگ شهرک ۱۲۰۰ واحدی جوانان خبر داد.

یعقوب هوشیار در یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه رفع خطر از ۴۸ هکتار بافت ناکارآمد تبریز منتظر احداث شهرک جدید جوانان است، اعلام کرد: ۱۰ هکتار از اجرای این پروژه به شهرداری تبریز تحویل شده است.

وی اظهار کرد: پروژه شهرک جوانان براساس تکلیف شورا در سال گذشته در زمینی حدود ۱۰ هکتار از اداره‌کل راه و شهرسازی به شهرداری تحویل و مطالعات آن انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مناقصه این پروژه با شرکت پیش ساخته انجام و تجهیز کارگاه شده است، افزود: برای این پروژه ۱۲۰۰ واحد مسکونی در ۱۰۹ بلوک پیش‌بینی شده است.

شهردار تبریز در ادامه ارائه گزارش خود از آخرین وضعیت شهرک جوانان تشریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۱۵ درصد بوده و قرار است هر ۱۰۹ بلوک با سه طبقه و هر طبقه ۳ واحد مسکونی احداث شود.

به گفته وی این پروژه تا به امروز حدود ۴۰ میلیارد تومان صورت وضعیت تنظیم و به صورت همزمان عملیات اجرایی بلوک ABCDE شروع شده است.

وی در ادامه تشریح کرد: مصمم هستیم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته اگر مانعی پیش نیاید تا پایان سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

هوشیار در عین حال یادآوری کرد: مطالعات این پروژ زمان ‌بر بود و تحویل زمین نیز از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی با تاخیر مواجه شد که به همین دلیل از بهمن سال گذشته خاکبرداری شروع شده و تلاش داریم تا پایان سال‌جاری اسکلت بندی پروژه به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت‌های این شهرک در کنار جنگل‌کاری ۵۰ هکتار این پروژه بر عهده دولت است و مقرر شده تا یکسال تحویل داده شود.

وی همچنین عنوان کرد: احداث این شهرک مصوبه شورای عالی شهرسازی دارد و تمام ملاحظات فنی آن پیش‌بینی شده است.

شهردار تبریز اضافه کرد: شهرداری تبریز منتظر اقدامات دولت در این پروژه نیست و با تسریع عملیات عمرانی در احداث و تکمیل این پروژه، پیشرو است.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد فضای اشغال این پروژه، مسکونی و ۸۰ درصد آن نیز به کاربری عمومی همچون پارکینگ، پارک، مدرسه و.. تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ هکتار کاشت فضای سبز در شهرک جوانان در دستورکار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، هوشیار افزود: ایجاد فضای سبز ۵۰ هکتاری از هفته آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha