• جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۸۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8201-07007

كارگردان فيلم “واكنش پنجم”: سه گانه‌ي من به پايان رسيده ولي تفكرم عوض نشده است دشمن مردان نيستم!

كارگردان فيلم “واكنش پنجم”: 
سه گانه‌ي من به پايان رسيده ولي تفكرم عوض نشده است 
دشمن مردان نيستم!
كارگردان فيلم “واكنش پنجم” گفت: هيچ دشمني با مردان يا طرفداري ويژه‌اي از زنان ندارم و قصد دارم روزي، فيلمي درباره مرد دموكراتي كه زنش از او سوء استفاده مي‌كند بسازم. تهمينه ميلاني كه روز چهارشنبه در جلسه‌اي باحضور برخي عوامل فيلم در سينما سپيده تهران سخن مي‌گفت، تصريح كرد: هزار ميليون بار گفته‌ام كه فمينيسم با مجموعه قواعد، قوانين و نوع مذهب جامعه ما نمي‌خواند و تعريف پيچيده‌اي دارد. كارگردان فيلم‌هايي چون ”دو زن” و ”نيمه پنهان” خاطرنشان كرد: در دنيا نيز تعريف مشخصي درباره فمينيسم وجود ندارد و حتي فمنيست‌هاي افراطي هستند كه مي‌گويند ما جامعه بدون مردم مي‌خواهيم!. وي گفت: فيلم‌هاي من زن گرايانه نيست و تنها راجع به زن است و همواره قصد داشته‌ام در فيلم‌هايم به مضامين انساني بپردازم. او تصريح كرد: با ساخت واكنش پنجم، سه گانه من به پايان رسيده است ولي تفكر من عوض نشده و در فيلم‌هاي ديگرم ادامه پيدا مي‌كند. كارگردان فيلم ” واكنش پنجم” در پاسخ به سوالي درباره مفهوم فيلم فارسي گفت: اين اصطلاح به آثاري گفته مي‌شود كه با سطحي‌نگري و ساده‌انگاري ساخته شده‌اند ولي من اين تقسيم بندي‌ها را قبول ندارم و حتي فيلم ”گنج قارون” كه به نظر من يكي از زيباترين فيلم‌هاي ايراني است، ديده‌ام. اين كارگردان سينماي ايران، در بخشي از سخنان خود تاكيد كرد: براي رسيدن به تعادل در جامعه، بايد مردم را آگاه كرد و من در فيلم‌هايم سعي دارم چشم جامعه را به مسائلي كه نسبت به آنها ناآگاه است باز كنم. وي افزود: سنت‌هايي كه علت وجودي خود را از دست داده‌اند باعث شده‌اند نگاه جامعه ما به زن، نگاهي مدرن نباشد. ميلاني تصريح كرد: ما اگر چه در اپارتمان‌ها زندگي مي‌كنيم ولي هنوز نوع تفكر ما اندروني ، بيروني است كارگردان فيلم ”بچه‌هاي طلاق” گفت: نگاه سنتي جامعه ما به زنان، حتي در بين افراد تحصيل كرده و روشنفكر نيز وجود دارد اين در حالي است كه ما در عصري زندگي مي‌كنيم كه به آن عصر سنت‌گريزي مي‌گويند. تهمينه ميلاني با اشاره به يكي از ديالوگ‌هاي فيلم اخير خود گفت: با توجه به شرايط سنتي جامعه، زنان در ايران بايد دائما يادآوري كنند كه ما هم آدم هستيم. اين كارگردان سينماي ايران تصريح كرد: من در فيلم ”دو زن” به نفي هويت انساني در جامعه پرداختم . در ”نيمه پنهان” آرمان‌هاو ايده‌ال‌هاي همان زن را بيان كردم كه جامعه ما آن را بر نمي‌تابد و در واكنش پنجم دو مرتبه همان زن را تصوير كردم كه هر چه داد مي‌زند هيچ كس حرف او را گوش نمي‌دهد و ساكت و بي‌ سر و صدا واكنش نشان مي‌دهد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha