• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۸۲ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8204-00839

نگارخانه صبا ميزبان مينياتورهاي مجيد مهرگان و مهين افشان‌پور شد «دوست داشتم نمايشگاه زودتر برپا مي‌شد تا دانشجويان بيشتري از آن بازديد كنند»

نگارخانه صبا ميزبان مينياتورهاي مجيد مهرگان و مهين افشان‌پور شد
«دوست داشتم نمايشگاه زودتر برپا مي‌شد تا دانشجويان بيشتري از آن بازديد كنند»
به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عصر يكشنبه نخستين روز تابستان نگارخانه صبا، در آستانه همايش بزرگداشت كمال‌الدين بهزاد، نگاره‌هاي مجيد مهرگان و مهين افشان‌پور را با حضور هنرمندان نگارگر و نقاش، دانشجويان و مسؤولان فرهنگستان هنر، در خود جاي داد. مجيد مهرگان در سال 1324 رشت به دنيا آمده و از كودكي شاگرد استاد محمود فرشچيان بوده است. او فارغ التحصيل گرافيك از دانشكده هنرهاي تزئيني- هنر- و داراي درجه دكتري هنري در رشته نگارگري اسلامي است. نگاره‌هاي مجيد مهرگان پرينت‌هاي رنگي از آثار منتشر شده اوست. اين آثار پيش از اين در نمايشگاه‌ها و موزه‌هاي متعددي به نمايش درآمده و به فروش هم رسيده بود. او به خبرنگار هنرهاي تجسمي ايسنا گفت: به خاطر احترامي كه براي استاد كمال‌الدين بهزاد قائلم حاضر شدم در اين همايش دخالت كنم. هدف ما هنر ايران است و بس. اگر كورسويي كمك هم بشود با آغوش باز مي‌پذيريم. نخستين نمايشگاه‌هاي اين هنرمند نگارگر به سال 1348 در موزه ايران باستان، تهران - جمعي و 1354 گالري گوته فرانكفورت آلمان - انفرادي بر مي‌گردد. وي همچنين اظهار داشت : كارم را مي‌كنم طبق برنامه‌اي كه تا پايان زندگي‌ام برنامه‌ريزي كرده‌ام پيش مي‌روم، سال آينده نمايشگاهي با حدود 20 تابلو از كارهاي تازه - زمان و تاريخ - برپا خواهم كرد. گويا قرار است با برپايي نمايشگاه و ارايه كل كارهاي تازه مهرگان كتابي نيز به صورت مجموعه‌اي از آثار وي به چاپ برسد. مهين افشان‌پور نيز سال 1348 در هنرستان كمال‌الملك كار خود را با طراحي سياه قلم نقاشي رنگ و روغن و تذهيب در محضر استاداني همچون حسين شيخ، مسيري، يوسفي، الطافي آغاز و در سال 1360 تعليم را در دانشگاه‌هاي هنر، سوره، ميراث فرهنگي را در پيش گرفت. او دكتري هنري را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در رشته مينياتور دريافت كرد. اين هنرمند نگارگر به خبرنگار ايسنا گفت: هنر به من تعالي معنوي بخشيده است. گو اينكه از نظر مادي هم در نماندم؛ چرا كه قناعت پيشه بودم. وي افزود: تكنيك‌هاي مختلف ارايه شده در اين نمايشگاه حاكي از آن است كه حتا اگر قلم مو و بوم نباشد، مي‌توان كار كرد. افشان‌پور سال‌هاست در دانشگاه‌هاي هنر تدريس دارد، اما كلاس‌هاي آزاد را بيشتر دوست دارد. چرا كه معتقد است بحث نمره و پاس كردن واحد در آن مطرح نيست. وي مي‌گويد: در دانشگاه تنها آشنايي با هنر اتفاق مي‌افتد و امروز با بي‌توجهي روند ضعيفي را طي مي‌كند و من از اين بابت متاسفم! مينياتورهاي افشان پور، مينياتور امروز با بهره‌گيري از سبك گذشته است. خودش مي‌گويد: حرف امروز را مي‌زنم، به هر گوشه ار كارهايم كه بنگري نشاني از جامعه ما را دارد. او در پايان گفت: دوست داشتم نمايشگاه زودتر برپا مي‌شد تا دانشجويان بيشتري از آن بازديد كنند. دانشجو بهترين قشر جامعه است و پايه‌هاي اجتماعمان را بر آن بنا كرده‌ايم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha