• یکشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۸۴ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8404-07068
  • خبرنگار : 90002

اشرف اميني: نشريه‌هاي كودكان در قياس با نشريه‌هاي بزرگسالان، از مخاطب‌شناسي بهتري برخوردارند

مدير خانه كتابداري كودك و نوجوان گفت: با وجود اينكه اغلب صفحات نشريات بزرگسال به مخاطبان خاص تعلق دارد، اكثر صفحاتي كه به مسائل عمومي مردم مثل مسائل خانواده‌ها و كودكان مي‌پردازند، مورد استقبال مخاطبان قرار مي‌گيرند. اشرف اميني در گفت‌وگو با ايسنا تصيح كرد:‌ با توجه به بافت جوان جمعيت كشور، خيلي به مسائل اين رده سني در نشريات توجه نمي‌شود. يعني اغلب جمعيت كشور ما حضور خود و مطالباتشان را در نشريات يوميه احساس نمي‌كنند و همين يكي از عواملي است كه در كاهش ميزان مطالعه‌ي آنان تاثير مي‌گذارد. وي گفت: متاسفانه در حال حاضر شرايطي فراهم شده است كه اغلب نشريات اگرچه كه ممكن است ستونها و صفحات ويژه‌اي براي اين مخاطبان داشته باشند، هيچ تلاشي در جهت بروز كردن و همساني مطالبشان با نياز جامعه انجام نمي‌دهند و نسبت به نياز مخاطبان خود بيگانه‌اند. اميني با اشاره به نشريات كودك گفت: نشريات كودك در قياس با نشريات بزرگسال نسبت به نيازهاي جامعه‌ي مخاطب آشنايي بيشتري دارند. بنابراين بچه‌ها را راحت‌تر جذب مي‌كنند. وي تاكيد كرد: ‌بچه‌هاي امروز به سمت تفاوتها مي‌روند و اگر قرار باشد همان مطالبي كه در كتابهاي درسي به آنان آموزش داده مي‌شود به نوعي در لابه لاي صفحات مجلات و روزنامه‌هاي اين رده سني گنجانده شود، بين مخاطب و نشريه فاصله خواهد افتاد؛ كما اينكه ما در حال حاضر شاهد اين شكاف هستيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha