• شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۸۶ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8604-09312
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رييس مجمع خيرين مدرسه‌ساز استان کرمانشاه: ازنظر جلب مشارکت‌هاي مردمي از استان‌هاي موفق و پيشرو در کشور هستيم

رييس مجمع خيرين مدرسه‌ساز استان کرمانشاه:
ازنظر جلب مشارکت‌هاي مردمي از استان‌هاي موفق و پيشرو در کشور هستيم

رييس سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تمام پيشرفت‌هايي که در جامعه حاصل مي شود از طريق آموزش و پرورش بوده و سازندگي جامعه نيز در آينده توسط تعليم و تربيت امکانپذير است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه کرمانشاه، جلال اميني در مراسم « روزي به ياد ديروز» که با حضور جمعي از فارغ التحصيلان دبيرستان مصطفي پرويني در سالهاي 50 الي 55 برگزار شد، گفت: مطالعات و تحقيقات نشان مي دهد که ارزشمندترين و پربازده ترين سرمايه‌گذاري‌ها، سرمايه گذاري و تمرکز در بخش آموزش و پرورش است.

وي افزود: در کشورهاي پيشرفته دنيا بيشترين ميزان از توليد ناخالصي ملي در امر آموزش و پرورش سرمايه گذاري مي شود و اين نشان از اهميت اين بخش دارد.

اميني با بيان اين مطلب که نقش منابع مادي در رشد جامعه تنها 16 درصد است ابراز داشت: عامل انساني بيشترين سهم را در رشد و ترقي جامعه دارد، که در مدارس پرورانده شده و به جامعه تحويل مي شود.

رييس مجمع خيرين مدرسه ساز استان کرمانشاه، تلاش درجهت بالا بردن سطح فرهنگ و آموزش دانش آموزان و همچنين ارتقا وضعيت بهداشت و سلامت آنها را از مهمترين مسائلي دانست که شهروندان و خيرين بايد به آن توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مطنقه کرمانشاه، غلامحسين افتخاري در مراسم روزي بياد ديروز در حضور جمعي از فارغ التحصيلان دبيرستان مصطفي پرويني در سالهاي 1350 الي 55 گفت: استان کرمانشاه به لحاظ مشارکتها و کمکهاي مردمي يکي از موفقترين و پيشرو ترين استانهاي کشور است.

وي در خصوص عملکرد واحد مشارکتها و واحد مدرسه سازي، ضمن ناکافي دانستن اعتبارات درستي جهت ساخت و سازمدرسه، افزود: در حدود سال 65 به دليل کمبود فضاهاي آموزشي، برخي از مدارس حتي به صورت سه شيفته فعاليت مي کردند و همين مسئله کيفيت سطح آموزشي را پايين مي آورد.

افتخاري ادامه داد: به همين دليل اين واحد در سازمان آموزش و پرورش و اداره کل نوسازي شروع به فعاليت کرد و تا کنون نيز موفق به احداث فضاهاي آموزشي مناسبي در نقاط مختلف استان، بويژه روستاها شده است.

رييس مجمع خيرين مدرسه ساز استان کرمانشاه، ساخت فضاهاي ورزشي جهت ايجاد سرگرميهاي مناسب براي جوانان و بويژه دانش آموزان را از ديگر احتياجات استان دانست و براي محقق شدن اين امر خواستار کمک خيرين استان شد.

افتخاري در پايان از بازسازي دبيرستان مصطفي پرويني و تبديل آن به يک دبيرستان مناسب با 15 کلاس خبر داد و گفت: يکي از دلايلي که مراسم روز به ياد ديروز تنها در اين دبيرستان برگزار شده است در دست بازسازي و مقاوم سازي بودن ديگر مدارس قديمي استان از جمله دبيرستان رازي و دبيرستان ابن سيناست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha