• سه‌شنبه / ۷ خرداد ۱۳۸۷ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8703-14889.70667
  • خبرنگار : 71078

پيمان ابدي و روند بدلكاري فيلم و سريال‌ها: حتي ديدگاه فيلمنامه‌نويسان براي صحنه‌هاي اكشن تغيير كرده است ابتدا صدا‌وسيما چندان موافق حضور بازيگران اكشن زن نبود

پيمان ابدي و روند بدلكاري فيلم و سريال‌ها:
حتي ديدگاه فيلمنامه‌نويسان براي صحنه‌هاي اكشن تغيير كرده است
ابتدا صدا‌وسيما چندان موافق حضور بازيگران اكشن زن نبود

پيمان ابدي از بدلكاران فيلم و سريال معتقد است: درحدود دوسال اخير حتي ديدگاه فيلمنامه‌نويسان در نوشتن فيلمنامه‌ها و پرداختن به‌ صحنه‌هاي اكشن تغيير كرده است.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، زماني كه در دوسال پيش پيمان ابدي و گروهش، تازه آغاز به كار كرده بودند تاكيد داشتند «فيلم‌هاي عاطفي، كمدي و جنگي در ايران به اندازه كافي ساخته شده است و حال نوبت آن است كه فيلم و سريال‌هاي پليسي و اكشن ساخته شود.»

اعضاي گروه « بدلكاران» كه همگي با لباس‌هاي متحد الشكل در مجامع حاضر مي‌شدند ،ابراز اميدواري مي‌كردند بتوانند تحولي اساسي در وضعيت سينماي اكشن ايران ايجاد كنند.

پيمان ابدي كه سال‌ها در آلمان زندگي كرده و بدلكاري فيلم‌ها و سريال‌ مطرحي چون «‌هشدار براي كبري 11» را بر عهد داشته است، كارهايي چون پريدن از ساختمان هفت طبقه، پريدن از هلي‌كوپتر بر روي ماشين در حال حركت و پريدن از سقف يك ماشين بر روي ماشيني ديگر در اتوبان را ساده مي‌داند و اعتقاد دارد در بدلكاري جرات نقش بسيار كوچكي دارد چرا كه بدلكاري واقعا علم است و بايد رياضي - فيزيك را دانست و 20 درصد ديگر جرات است.

****

پيمان ابدي روند به كارگيري بدلكاران حرفه‌يي در اين روزها را خوب ارزيابي كرد چرا كه دريك سال‌ونيم اخير 300فيلم و سريال كار كرده است.

اين طراح، مجري و مدير اكشن فيلم و سريال‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي تغييرات ايجا‌دشده در رويكرد فيلمسازان به بخش اكشن فيلم‌ها و سريال‌ها گفت: اكنون نگرش تهيه‌كنندگان و كارگردانان درباره‌ي صحنه‌هاي اكشن تغيير كرده است؛ چرا كه كارگردانان از ابتدا تخصصي انتخاب مي‌كنند كه واكنش‌هاي اكشن از سوي او باورپذير باشد.

وي با اشاره به استقبال صورت‌گرفته از طرف فيلمسازان دراين زمينه گفت: اكنون كارگردانان و تهيه‌كنندگان متوجه شده‌اند امكان انجام يكسري عمليات اكشن در ايران به‌وجود آمده است كه پيش از اين انجام‌پذير نبود بنابراين از آن استقبال كرده‌اند، به‌گونه‌اي كه دريك سال‌ونيم اخير 300فيلم و سريال كار كرده‌ام.

ابدي درباره‌ي وجود امكانات لازم براي اجراي صحنه‌هاي اكشن با بيان اين كه معمولا براي پروژه‌هايي كه با آنها همكاري مي‌كنم خودم امكانات لازم را تامين مي‌كنم مدعي شد:دستگاه‌هايي مي‌سازم كه درايران نبوده و نيست و شايد كسي طرز استفاده از آنها را نمي‌داند.

وي در زمينه‌ي آموزش اجراي بخش‌هاي اكشن گفت: در يك سال اخير باشگاهي تاسيس كرده كه درآن بازيگري اكشن و رشته‌هاي ورزشي مرتبط با آن را آموزش مي‌دهم.

اين طراح و كارگردان بخش‌هاي اكشن در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا، در زمينه‌ي فعاليت بازيگران زن در بخش‌هاي اكشن در جهان و ايران گفت: دركشورهاي ديگر بانوان نيز در بخش‌هاي اكشن بازي مي‌كنند. درايران نيز خانم‌هاي بسيار توانايي هستند كه به‌اين كار علاقه‌ي زيادي دارند و حتي مي‌توانند بهتر از آقايان در صحنه‌هاي اكشن حضور يابند. البته پيش از اين خانم‌ها درايران اين كار را انجام نمي‌دادند چون تقاضايي براي آن وجود نداشت و در مواقع نياز آقايي لباس زنانه مي‌پوشيد و جلوي دوربين مي‌رفت. ولي اكنون به خانم‌ها نيز بازيگري اكشن را مي‌آموزيم به‌طوري كه به‌عنوان مثال مي‌توانند بدون آسيب‌ديدگي از طبقه سوم يك ساختمان به پايين بپرند.

ابدي در پايان اظهار كرد: اكنون هشت بازيگر اكشن خانم درگروه ما وجود دارد كه در چند ماه اخير تحت تعليم قرار گرفته‌اند و درصورت لزوم مي‌توانند جلوي دوربين رود. البته درابتدا صدا‌وسيما باحضور بازيگران اكشن زن چندان موافق نبود، اما اكنون اين مساله درحال حل‌شدن است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha