• چهارشنبه / ۴ آذر ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8809-01177.153198
  • خبرنگار : 71078

به انگيزه‌ي پخش «ترنج آسمان» براي روز عرفه كارگردان اين تله‌فيلم: همه شبكه‌ها با رويكردهاي مشابه براي مناسبت‌ها فيلم نسازند

به انگيزه‌ي پخش «ترنج آسمان» براي روز عرفه
كارگردان اين تله‌فيلم:
همه شبكه‌ها با رويكردهاي مشابه براي مناسبت‌ها فيلم نسازند

كارگردان «ترنج آسمان» پيشنهاد داد: همه شبكه‌ها براي تله‌فيلم‌هاي مناسبت‌هاي ويژه با رويكردهاي مشابهي برنامه‌ريزي نكنند.

سپهر محمدي كه آخرين ساخته‌اش روز عرفه پخش مي‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي پخش تله‌فيلم‌هايي در مناسبت‌هاي ويژه از شبكه‌هاي مختلف سيما كه به طور مستقيم به مناسبت موردنظر مي‌پردازند، افزود: مثلا اين كار اشكال دارد كه همه‌ي تله‌فيلم‌هاي مناسبتي چون ولادت امام رضا (ع) در مشهد بگذرد و با زواياي ديد مشابه ساخته شوند. به موضوع ولادت مي‌توان از زواياي مختلف و به شيوه‌ي غيرمستقيم پرداخت.

او تأكيد كرد: بهترين غذا هم اگر چند وعده متوالي عرضه شود، مطلوبيت خود را از دست مي‌دهد و اگر موضوعي در مدت زمان كوتاهي براي مخاطب تكرار شود چنين سرنوشتي پيدا مي‌كند. بنابراين بهتر است مديران شبكه‌ها با هم تعامل بيشتري داشته باشند.

اين كارگردان با اشاره به مناسبت عيد قربان گفت: اين عيد شادماني را به همراه خود دارد. بنابراين مي‌توان يك فيلم تلويزيوني شاد و جذاب ساخت كه ضرورتا به اين عيد نپردازد. شبكه‌ي اول سيما هم براي اين مناسبت فيلم‌هاي مختلفي را در نظر گرفته است. به گونه‌اي كه «ترنج آسمان» و «بره كشون» قصه‌هاي كاملا متفاوتي دارند.

محمدي در ادامه موضوع «ترنج آسمان» را نوع نگاه انسان به خود ذكر و اظهار كرد: هر فردي در زندگي خود به اعمال خوب و بدش مي‌انديشد و در «ترنج آسمان» به اين موضوع به گونه‌اي همه فهم پرداخته شده است كه البته پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد.

اين كارگردان افزود: مخاطب را به آثار پيچيده‌ نيز بايد سوق دهيم چون تا كي قرار است لقمه جويده در دهان او بگذاريم و قصه‌هاي بسيار ساده را روايت كنيم.

او با اشاره به زمان پخش «ترنج آسمان» گفت: اين فيلم تلويزيوني ساعت 16 جمعه (6 آذرماه) پخش مي‌شود كه بهترين زمان براي روي آنتن رفتن آن است چراكه روزي تعطيل است و فيلم عناصري دارد كه مي‌تواند با بيننده روز جمعه ارتباط برقرار كند.

محمدي در پايان از ساخت تله‌فيلم‌هاي «تصويري ديگر» و «باغ روشن» خبر داد و اظهار كرد: «تصويري ديگر» شامل دو فيلم 45 دقيقه‌اي كه از 15 آبان‌ماه جلوي دوربين مي‌رود. تصويربرداري «باغ روشن» نيز پس از اتمام ساخت «تصويري ديگر» آغاز مي‌شود.

به گزارش ايسنا، محمدي علاوه بر كارگرداني، نگارش و تهيه «ترنج آسمان» را نيز برعهده داشته است و برخي از عوامل ساخت اين تله‌فيلم عبارتند از: مدير تصويربرداري: هوشنگ بنايي، دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز: محمد صادقي راد، صدابردار: احساني صابريان، تدوينگر: وحيد بهبودي، طراح صحنه و لباس: فرخ مختاري، مدير توليد: افشين سليمان‌پور، آهنگساز: علي منصوري و بازيگران: زهير ياري، علي زريني، كوروش جهانشاهي، علي جاويدفر، مژگان ترانه، فريده دريامج، مهدي عطاران، پريسا گلدوست.

براساس اين گزارش «ترنج آسمان» از شبكه‌ي اول سيما پخش مي‌شود و درباره منصور – پسر حاج كريم – است كه پس از بازگشت از حج با فرد ناشناسي روبه‌رو مي‌شود. فرد ناشناس با گفتن جمله‌اي به منصور باعث ترديد او نسبت به رفتارهاي گذشته‌اش مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha