• شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91042414264
  • خبرنگار : 71021

انتظارهاي سفارت ايران در چين از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري

انتظارهاي سفارت ايران در چين از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري

رايزن بازرگاني ايران در چين گفت: حال که با پیگیری‌های مستمر سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، زيرساخت و بسترهاي لازم براي فعاليت گردشگري در بازار چين فراهم شده است، انتظار ما از نهادهای متولی گردشگری داخل کشور این است كه فعال‌تر در اين بازار عمل كنند.

رايزن بازرگاني ايران در چين گفت: حال که با پیگیری‌های مستمر سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، زيرساخت و بسترهاي لازم براي فعاليت گردشگري در بازار چين فراهم شده است، انتظار ما از نهادهای متولی گردشگری داخل کشور این است كه فعال‌تر در اين بازار عمل كنند.

مسعود كمالي اردكاني در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با توجه به هدف‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي جذب گردشگران چيني، درباره‌ي اقدامات سفارتخانه در اين موضوع و همچنين توقعات آن از نهادهای پشتیبان و متولی داخل کشور، يادآوري كرد: كار سفارتخانه آماده كردن زیرساخت‌ها و زمينه‌های حضور بخش خصوصی در بازار چین در همه‌ي بخش‌های اقتصادی است، با تلاش‌های دكتر صفري ـ سفير جمهوري اسلامي ايران در چين ـ تفاهم‌نامه‌ي گردشگری ایران و چین سال گذشته به امضا رسید. به این ترتیب، نام ایران به‌شكل رسمي در فهرست مقاصد گردشگري چين قرار گرفت، به این معنی که اعزام گردشگران چینی از سوی شرکت‌های تورگردان خارجی چینی مجاز شد.

وي ادامه داد: در این شرایط، از نهادهای خصوصی و دولتی گردشگري در ايران انتظار می‌رود با همکاری یکدیگر، قوي‌تر عمل كنند و به‌عنوان مثال در نمايشگاه‌هاي گردشگري چين حضور پررنگ‌تری داشته باشند و ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور و ایجاد ارتباطات لازم، زمینه‌ي حضور تورگردانان و گردشگران چینی را در بازار ایران فراهم كنند.

او همچنين گفت: با توجه به رشد اقتصادی مستمر در چین و ایجاد قشر مرفه چینی، پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده این کشور به نخستين بازار گردشگری جهان تبدیل شود.

وی اظهار كرد: بخش گردشگري ايران تا پيش از اين، صرفا در يك نمايشگاه گردشگري چين (COTTM) آن هم به شكل نامنظم حضور داشت؛ ولي ما امسال جدول نمايشگاه‌هاي معتبر گردشگري اين كشور را به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و جامعه‌ي تورگردانان ایران معرفي كرده‌ايم و انتظار داريم با برپایی پاویون ملی در نمایشگاه‌های معرفی‌شده، زمینه‌ي حضور شرکت‌های معتبر گردشگری ایرانی به‌طور منظم فراهم شود.

كمالي اردکانی بيان كرد: با توجه به پتانسیل زياد بازار چین و همچنین نوظهور بودن این بازار، لازم است سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به‌عنوان نهاد حاکمیتی، زمینه‌های حضور بخش خصوصی گردشگری ایران را در این بازار فراهم كند و در مراحل اولیه‌ي ورود به بازار، حمایت‌های مربوط به حضور این بخش در بازار چین، اندک‌اندک بيشتر شود.

وی در عين حال اظهار كرد: به احتمال زياد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه امسال در نمايشگاه گردشگري پكن (COTTM) حضور داشته است، برنامه‌اي هم براي نمايشگاه گردشگري شانگهاي كه در مهرماه برگزار مي‌شود، داشته باشد.

رايزن بازرگاني ايران در چين درباره‌ي وضعيت تبليغات گردشگري ايران در بازار چين نيز گفت: تبليغات، يكي از حوزه‌هايي است كه بخش مهمی از آن به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مربوط مي‌شود. ما انتظار داريم این سازمان زمینه‌ي معرفی ایران و جاذبه‌های عمومی، تاریخی و طبیعی کشور را در رسانه‌هاي دیداری و شنیداری چين فراهم كند تا با ورود بخش خصوصی به بازار و شرکت در نمایشگاه‌ها، تبلیغات بنگاهی و معرفی جاذبه‌های خاص مناطق مختلف کشور معنی‌دار شود. ممكن است اين سازمان برنامه‌هایي در اين‌باره داشته باشد؛ ولي تا جايي كه مطلع هستم تا كنون در حوزه‌ي تبليغات، برنامه‌ي خاصي اجرا نشده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha