• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91053118091
  • خبرنگار : 71021

آلپ‌نوردان اتريشي در آرزوي فتح دماوند

آلپ‌نوردان اتريشي در آرزوي فتح دماوند

75 درصد خاك اتريش را رشته كوه آلپ دربرگرفته است و خيلي‌ها اين كشور كوهستاني را ايده‌آل براي كوهنوردي و بهشت اسكي‌بازها مي‌دانند، با اين حال اتريشي‌هاي زيادي آرزوي فتح قله‌ي «دماوند» ايران را در سر مي‌پرورانند.

75 درصد خاك اتريش را رشته كوه آلپ دربرگرفته است و خيلي‌ها اين كشور كوهستاني را ايده‌آل براي كوهنوردي و بهشت اسكي‌بازها مي‌دانند، با اين حال اتريشي‌هاي زيادي آرزوي فتح قله‌ي «دماوند» ايران را در سر مي‌پرورانند.

به گزارش خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شش كوهنورد اتريشي كه در دهه‌ي پنجم زندگي خود به سر مي‌برند، اين روزها به ايران سفر كرده‌اند تا صعود به قله‌ي دماوند را تجربه كنند. آن‌ها كه جمعه 27 مردادماه به ايران وارد شده‌اند هم‌اكنون در منطقه علم‌كوه به سر مي‌برند و پيش از دماوند، به دومين قله‌ي بلند ايران، علم‌كوه صعود كرده‌اند.

اين گردشگران اتريشي پس از آن‌كه يك‌روز را در ساحل محمودآباد گذراندند، برنامه‌ي صعود به قله‌ي دماوند را آغاز مي‌كنند و در ادامه از اصفهان و شيراز ديدن خواهند كرد.

حميد خليج ـ راهنماي آلماني‌زباني كه در برنامه‌ي شهري همراه اين گروه از گردشگران اتريشي است ـ به خبرنگار ايسنا گفت: اين گروه براي نخستين‌بار است كه به ايران سفر مي‌كنند و هدف اصلي‌شان صعود به قله‌ي دماوند ايران است.

او ادامه داد‌: اين گردشگران مقصد خود را كاملا آگاهانه، از روي علاقه و بدون هيچ نگراني نسبت به اوضاع ايران، انتخاب كرده‌اند.

اين راهنماي تور همچنين گفت: تمام گردشگران خارجي معمولا از سفر به ايران لذت مي‌برند و حتا دوست دارند يك‌بار ديگر اين تجربه را تكرار كنند و در بيشتر مواقع اين سفر را جزو سفرهاي برتر خود مي‌دانند.

وي افزود: ديدن پرسپوليس آرزوي بسياري از گردشگران خارجي است،‌ هرچند اين اتريشي‌ها جز اين، صعود به دماوند را هم آرزو دارند.

خليج در ادامه بيان كرد: ايران ظرفيت خوبي براي جذب گردشگر دارد؛ ولي بسياري از مردم جهان نسبت به اين موقعيت آگاهي ندارند و متاسفانه تبليغات منفي رسانه‌هاي خارجي نيز سبب شده است گردشگران خارجي كمي به ايران سفر كنند،‌ اين درحالي است كه هر كدام از آن‌ها بعد از سفر به ايران ديدگاهشان كاملا تغيير كرده و تصورشان متفاوت شده است و معمولا هم با تعريف و تمجيد اين سرزمين را ترك كرده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha