• شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۱ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91103018128
  • منبع : نمایندگی فارس

حجت الاسلام قرائتی: شبهات دانش آموزان نسبت به نماز دغدغه است

حجت الاسلام قرائتی: شبهات دانش آموزان نسبت به نماز دغدغه است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین به دنبال تغییر در نگرش دانش آموزان هستند حال آنکه اولویت بخشیدن مطلوب و مناسب به فریضه نماز، یکی از راه‌های ایجاد تحول مثبت در تفکر دانش آموزان به شمار می‌رود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین به دنبال تغییر در نگرش دانش آموزان هستند حال آنکه اولویت بخشیدن مطلوب و مناسب به فریضه نماز، یکی از راه‌های ایجاد تحول مثبت در تفکر دانش آموزان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه فارس، حجت الاسلام محسن قرائتی در همایش نماز و مهدویت در جمع فرهنگیان استان فارس اظهار کرد: تحول باید به گونه‌ای ایجاد شود که دانش آموزان ایرانی به شکل مطلوب، کشور خود را بشناسند و با بزرگان و علمای این آب و خاک آشنایی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به عوامل زمینه ساز گسترش فرهنگ نماز و نهادینه شدن آن بین دانش آموزان گفت: آگاهی کامل معلمان از اثرات مثبت نماز، آموزش نماز در کنار سایر دروس به دانش آموزان، برگزاری مسابقات نماز و در نظر گرفتن بهترین مکان مدرسه برای ایجاد نمازخانه، زمینه ساز نهادینه شدن نماز میان دانش آموزان است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: مسئولان به شکل مناسب به موضوع نماز اهمیت نمی‌دهند اما برای آنها مهم است که حتما بسیاری موارد بی اهمیت، ثبت یونسکو شود.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت دادن به وقت دانش آموزان گفت: معلمان در تعالیم خود به دانش آموزان باید شروط اساسی واجب یا مستحب بودن موضوع، حل کردن مشکل فرد و جامعه را مورد توجه قرار دهند تا محصلان بتوانند از زمانی که به آموزش اختصاص می دهند، به خوبی بهره مند شوند.

قرائتی خاطرنشان کرد: لازم است معلمان تعلیمات مورد نیاز دانش آموزان را با زبانی ساده و با صمیمیت به آنها منتقل کنند تا دانش آموزان اشتیاق لازم برای یادگیری را داشته باشد.

رییس بنیاد مهدی موعود(عج) با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در مقابله با تهاجم فرهنگی خاطرنشان کرد:‌ هر چه گستره تهاجم فرهنگی دشمنان بیشتر شود وظیفه آموزش و پرورش نیز در جهت مقابله با این هجمه، سنگین‌تر خواهد بود.

وی اظهارکرد: گفت‌وگوی خصوصی میان معلم و دانش آموز، زمینه ساز ایجاد ارتباط موثر میان این دو قشر است و هر معلم و مدیری در مدرسه باید تلاش کند روزانه حداقل با دو دانش آموز پیرامون مباحث اعتقادی نظیر نماز گفت‌وگو کند چرا که تاثیر گفت‌وگوی چهره به چهره مناسب تر از سایر شیوه‌های آموزشی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: چنان چه معلمان و کادر آموزشی مدارس به همراه دانش آموزان در صفوف نماز چماعت شرکت کنند تحولی در محصلان شکل می گیرد که شاید بسیاری از آموزش‌ها نتواند آن را ایجاد کند.

وی تصریح کرد:‌ مشکل اصلی این است که فرزندان ما نسبت به فریضه نماز توجیه نیستند و نسبت به این موضوع شبهه دارند، در حالی ‌که نماز برای آرامش روح و فکر انسان اثربخش است.

قرائتی تصریح کرد: مسائل شرعی نظیر سن تکلیف دختران و پسران یا حجاب باید با تبیین فلسفه آنها مطرح شود تا نسل جوان بداند که تمام احکام اسلامی ریشه‌های علمی و حقیقی دارند.

رییس بنیاد مهدی موعود(عج) خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بیش از 2 هزار و 700 نکته حقوقی استخراج شده است و مباحثی مطرح شده که ممکن است به ذهن یک دکترای حقوق هم خطور نکند.

قرائتی اضافه کرد: تجاوز به جان، تجاوز به مال، تجاوز به ناموس و تجاوز به آبرو از انواع تجاوز است که برای تمام آنها در قوانین کشورهای مختلف، مجازاتهایی در نظر گرفته شده است به جز تجاوز به آبرو که همان غیبت است و بیشترین تجاوز نیز در همین حیطه رخ می دهد و فقط دین مبین اسلام به آن پرداخته که این موضوع، نشان دهنده کمال احکام حقوقی اسلام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha