• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91121611077
  • خبرنگار : 71413

«جویس کارول اوتس» در 74 سالگی هنوز دوست دارد بنویسد

«جویس کارول اوتس» در 74 سالگی هنوز دوست دارد بنویسد

«جویس کارول اوتس»، نویسنده سرشناس آمریکایی و خالق رمان و داستان‌های کوتاه در سخنان اخیر خود از دوران کودکی، از علاقه‌اش به نوشتن و رمان جدیدش گفته است.

«جویس کارول اوتس»، نویسنده سرشناس آمریکایی و خالق رمان و داستان‌های کوتاه در سخنان اخیر خود از دوران کودکی، از علاقه‌اش به نوشتن و رمان جدیدش گفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «جویس کارول اوتس» که نامش روی جلد 50 رمان، 25 مجموعه داستان کوتاه و چندین نمایشنامه و کتاب شعر و مقاله است، درباره کودکی و علاقه ریشه‌دارش به کتاب و نوشتن گفته است.

وی که از همان دوران نشانه‌هایی مبنی بر استعداد نویسندگی از خود بروز می‌داد،‌ در این‌باره گفت: کتاب خواندن را به بازی کردن ترجیح می‌دادم. دوست داشتم ساعت‌های متمادی با تصاویر داستان «آلیس در سرزمین عجایب» بازی کنم. عاشق خواندن بودم و قدم منطقی بعدی، نوشتن کتاب خودم بود.

این نویسنده که کار حرفه‌ای خود را از اوایل دهه‌ 1960 آغاز کرد، ادامه داد: غلط‌ترین قصور راجع به من این است که خیلی تند می‌نویسم. من اغلب می‌نویسم، در هر ساعتی که بتوانم.

وی سپس از رمان بعدی‌اش با عنوان «نفرین شده» حرف می‌زند، کتابی 667 صفحه‌ای که با پرداختن به شیاطین، دنیای زیرزمین و خوش‌آشام‌ها، خوانندگانش را شگفت‌زده خواهد کرد.

اوتس در واقع نگارش این رمان را در سال 1984 آغاز کرد و هر پنج یا شش سال آن را دوباره‌نویسی می‌کرد،‌ اما به گفته خودش بیشتر از 30 صفحه جلو نمی‌رفت.

جویس کرول اوتس

سرانجام در دسامبر 2011 تریلر گوتیک را در قالب تبعیض‌نژادی و بی‌توجهی جامعه به این امر دوباره‌نویسی کرد. «جک لندن» و «آپتون سینکلر» دو شخصیت سرشناسی هستند که در این اثر حضور دارند.

رمانی که نویسنده‌ی «بلوند» و «آب سیاه» اکنون در دست دارد و هنوز نامی برایش انتخاب نکرده، باز هم به مساله‌ نژادها می‌پردازند و دختری 15 ساله را معرفی می‌کند که در سال 1987 به اشتباه شش مرد از جمله چند افسر پلیس را به تجاوز جنسی متهم کرده است.

جویس کارول اوتس تا کنون شش‌بار برای دریافت جایزه کتاب ملی آمریکا نامزد شده و یک‌بار موفق به دریافت این جایزه شده است.

از دیگر افتخارات این نامزد جایزه پولیتزر در طول دوران فعالیت حرفه‌ای‌اش می‌توان به کسب جایزه انجمن منتقدین کتاب ملی و مدال ملی انسان‌دوستی اشاره کرد.

اما این نویسنده‌ی پرکار در آستانه 74 سالگی هنوز از شنیدن حرف بازنشستگی،‌ عقب‌نشینی می‌کند و می‌گوید: نه! من دوست دارم بنویسم. هیچ‌وقت نمی‌شود دست از خواندن و رویا دیدن کشید.

انتهای پیام

جویس کارول اوتس

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha