• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 92060503474
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

440 بازی بومی محلی در خراسان‌رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان‌رضوی گفت: به دنبال شناساندن ورزش‌های بومی و محلی استان هستیم.

رییس هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان‌رضوی گفت: به دنبال شناساندن ورزش‌های بومی و محلی استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی خراسان،‌ امروز 5 شهریورماه، «خسرو منعمی» در نشست خبری این هیئت با بیان این‌که نگاه ما به رسانه‌های گروهی به عنوان مکمل کار و یاور مسوولان است، در پاسخ به این پرسش که چرا اعضای هیئت مانند نایب‌رییس و یا دبیر هیئت در جلسه حضور ندارند، اظهار کرد: حقیقتاً به من اعلام نشد که با همه اعضای هیئت در این نشست خبری حضور داشته باشیم ولی گلرخ به عنوان دبیر هیات در حال حاضر به دنبال کارهای هیات است و نتوانست حضور یابد.

وی ادامه داد: سرانه‌ی ورزشی روستاها آمار مشخصی ندارد تا اعلام کنیم اما سرانه‌ی ورزشی در کشورهای پیشرفته به 1.5 تا 2 متر رسید اما در کشور به‌ندرت این رقم به 1.5 متر می‌رسد، در خراسان نیز این اندازه کمتر از نیم‌ مترمربع است که این موضوع نشان می‌دهد با فاصله‌های استاندارد جهانی فاصله زیادی داریم.

رییس هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان‌رضوی تصریح کرد: در خراسان، 3300 روستا داریم و از بابت تعداد روستاها جزو سه کشور اول محسوب می‌شویم. بعضی از این روستاها جمعیتی بالای 1000 نفر دارند که سرویس‌دهی به تمامی روستاها برعهده این هیئت است، با این حال سعی کردیم در این دوسال همه‌ی پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی مانند سالن‌ها و زمین‌های روباز را تکمیل کنیم.

منعمی با اعلام این‌که دو سالن کشتی در کهنه فرود قوچان و دیوانگاه خوشاب هر کدام با 100 میلیون تومان بودجه آماده‌ی بهره‌برداری است، ‌افزود: در دو سال گذشته، بیش از 150 تا 200 میلیون تومان وسایل ورزشی از طریق هیئت تامین شده و به روستاها تحویل داده‌ایم.

رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اظهار کرد: 15 تخته تشک کشتی و حدود 250 میز پینگ پنگ نیز از منبع کمک‌های فدراسیون تهیه و در روستاها و بخش‌های مختلف توزیع شده است.

منعمی با بیان این‌که در صورت مراجعه‌ی روستاها برای دریافت تجهیزات ورزشی هیچ تفاوتی قائل نمی‌شویم و آن‌ها را حمایت می‌کنیم، گفت: بودجه‌ی هیئت به چند طریق تامین می‌شود و یکی از این روش‌ها یافتن اسپانسر و حامی مالی از سوی خود هیئت است.

وی ادامه داد: هم‌چنین افراد خیری وجود دارند که هزینه‌ی برگزاری کشتی چوخه را برعهده می‌گیرند و از این بابت به هیئت ما کمک می‌کنند. هم‌چنین بخش جزئی بودجه‌ی هیئت را اداره‌کل تامین می‌کند که این مبلغ را در اختیار هیئت‌های دیگر نیز قرار می‌دهد.

رییس هیئت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان‌رضوی با اشاره به این‌که 440 بازی بومی محلی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اکثر این بازی‌ها ناشناخته هستند که وظیفه‌ی شناساندن این بازی‌ها برعهده ماست در حالی که این کار هیچ هزینه‌ای در بر ندارد. هم‌چنین کتاب جامع بازی‌های بومی محلی استان نیز گردآوری و چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص این‌که شخص گلرخ به عنوان سرپرست هیئت ورزش‌های بومی محلی استان است زیرا پیش از این استعفا داده بودید، افزود: این موضوع را کاملاً تکذیب می‌کنم چون من استعفا ندادم. البته این صحبت‌ها به همان بحث دو شغله‌ها باز می‌گردد.

معاونت توسعه‌ی امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی ادامه داد: زمانی که این موضوع مطرح شد پس از مدتی در دفتر شورای نگهبان مسکوت باقی ماند و تا ابلاغی رسمی به ما نشود شامل ما نیز نمی‌شود. من پیش از دریافت عنوان معاونت اداره‌کل، با رای اعضای هیئت به عنوان رییس هیئت انتخاب شدم و هر زمان که بحث دوشغله‌ها تصویب شد، من نیز کنار می‌روم،‌ اما هم‌اکنون استعفا نمی‌دهم.

منعمی با بیان این‌که براساس ابلاغی عنوان شد مدیران نمی‌توانند ریاست هیئتی را برعهده داشته باشند، افزود: این موضوع در خصوص کسانی است که معاونت اداری و مالی را برعهده داشته و دارای حق امضای چک هستند و از این نظر گفته می‌شود تا خدای نکرده حقی ضایع نشود.

وی تصریح کرد: ماندن در هیئت چیزی برای من ندارد و خبری از پول و حقوق نیست، چندی پیش حسابرس دیوان محاسبات و بازرسی به مدت 10 روز پرونده‌ها را به دقت بررسی و گزارش کرد و هیچ تخلفی در آن مشاهده نشد.

وی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی در خصوص پول‌هایی که به هیئت ورزش‌های روستای و بومی محلی موقتی واریز شد اما بازگردانده نشد، گفت: این صحبت‌ها از اساس کذب است، من مدیر و یا کارمند امروزی نیستم که بخواهم چنین برخوردهایی کرده و همین‌جا اعلام می‌کنم هیچ پولی به حساب واریز نشده است. من از این کارها نکرده و نمی‌کنم.

وی در مقابل خبرنگاری که علت افتتاح نشدن گود خیبر را در زمان مشخص شده پرسید، اظهار کرد: پیش از این اعلام شده بود که گود خیبر هم‌زمان با روز فرهنگ پهلوانی در سه شهریور، افتتاح می‌شود اما به علت درگیر بودن مسوولان فدراسیون در این روز، تصمیم گرفتیم بهترین زورخانه ایران را در روز تولد امام رضا(ع) افتتاح کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha