• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 92081106492
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مسمومیت با موادمخدر از مرگبارترین مسمومیت‌ها به شمار می‌رود

مسمومیت با موادمخدر از مرگبارترین مسمومیت‌ها به شمار می‌رود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مسئول آموزش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مسمومیت با موادمخدر از مرگبارترین مسمومیت‌ها به شمار می رود.

مسئول آموزش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مسمومیت با موادمخدر از مرگبارترین مسمومیت‌ها به شمار می رود.

دکتر"عبدالله ارجمند" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشکلات خانوادگی، طلاق، بیکاری، فقر و بحران‌های روحی از مهمترین عوامل گرایش افراد به سوء مصرف مواد مخدر است.

وی با بیان این مطلب که ناخالصی‌های موجود در مواد مخدر از خود ماده مخدر مرگبارتر است اضافه کرد: فرآورده‌های تقلبی" تمجیزک"، "نور جیزک" و "پان "که برای ترک اعتیاد افراد و خوشبو کننده دهان استفاده می‌شود نه تنها سبب ترک اعتیاد در افراد نمی شود بلکه این مواد تقلبی سمی و باعث مرگ در مصرف کنندگان می‌شود.

مسئول آموزش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه مسمومیت با موادمخدر یکی از مرگبارترین مسمومیت‌ها به شمار می‌رود، تصریح کرد: مصرف شیشه در افراد از موادمخدر خطرناک تر است که سکته‌های قلبی و مغزی، تشنج، نارسایی کبد و کلیه، تخریب سیستم‌های مغزی و عضلانی از مهمترین عوارض مصرف شیشه و قرص‌های اکستازی می باشد. ضمن اینکه مصرف قرص‌های اکستازی منجر به بروز حوادث مرگبار در شخص مصرف کننده می‌شود که سقوط از ارتفاع، نزاع، ارتکاب به جنایت و خودکشی از جمله این حوادث است.

ارجمند اضافه کرد: استعمال سیگار در نوجوانان و جوانان اولین گام برای حرکت به سوی اعتیاد است که خانواده‌ها باید هرگونه رفتار غیرعادی و ناگهانی در فرزند خود، گوشه گیری، بی خوابی، بی حوصلگی، پرخاشگری، غیبت از محل کار و عدم حضور در مدرسه، بی نظمی و ناامیدی در فرزند خود را جدی بگیرند و جهت یافتن راهی مناسب به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف برخی داروها بدنسازی قاچاق و بدون مجوز برای پرورش اندام می تواند باعث بروز حوادثی از قبیل عقیمی، نارسایی قلبی و کبدی، کوتاهی قد، بزرگ شدن سینه و پرمویی در مردان و خشونت صدا در زنان شود.

مسئول آموزش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه مصرف سیگار باعث بروز سرطان مری، ریه و مثانه در افراد سیگاری می شود یادآور شد: امتحان کردن مصرف مواد مخدر در جمع دوستان و از روی کنجکاوی، آغاز حرکت در مسیر بی بازگشت اعتیاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha