• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93020906014

وزیر ارشاد: حوزه نشر نیازمند حمایت جدی است

وزیر ارشاد: حوزه نشر نیازمند حمایت جدی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نیاز حوزه نشر به حمایت جدی، تدوین سیاست‌های اساسی این حوزه را از اهداف دولت یازدهم خواند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نیاز حوزه نشر به حمایت جدی، تدوین سیاست‌های اساسی این حوزه را از اهداف دولت یازدهم خواند.

به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیین گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز (سه‌شنبه نهم اردیبهشت) در مصلای تهران برگزار شد.

در این آیین علی جنتی - وزیر فرهنگ - نمایشگاه کتاب را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور خواند و گفت: نمایشگاه کتاب رویداد بزرگی است و هر ساله مخاطبان بسیاری را در خود جمع می‌کند. ملتی هم که با کتاب خو بگیرد به آسانی می‌تواند بر مشکلات فائق آید.

او در ادامه با اشاره به علاقه به فضای مجازی گفت: گرچه فضای مجازی علاقه‌مندان بسیاری دارد اما رابطه انسان با کتاب رابطه‌ای گرم و ناگسستنی است و کتاب جایگاه ویژه‌ای در میان اهل فضل دارد. کتاب از چنان منزلتی برخوردار است که نمی‌توان ملتی را صاحب فرهنگ دانست مگر آنکه نشر آن کشور پویا و شمارگان کتاب در آن بالا باشد.

جنتی با اشاره به رشد علمی کشور در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های اخیر رشد مراکز آموزشی و گسترش علم جهش قابل ملاحظه‌ای در تولیدات علمی ایجاد کرده است، در نتیجه تعداد عناوین کتاب‌ها نیز بالا رفته و در سال گذشته 66 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده است. سالانه میلیون‌ها جلد کتاب در ایران منتشر می‌شود که در فرآیند انتشار آن تعداد زیادی از نویسندگان، مولفان، مصنفان و ناشران دست دارند.

وزیر فرهنگ در ادامه با اشاره به نیازمندی حوزه نشر به حمایت گفت:‌ حوزه نشر کشور نیازمند حمایت جدی است؛ از مخاطب‌شناسی و فراهم آوردن امکانات سخت‌افزاری تا امکانات نرم‌افزاری و تدوین راهبردهای نوین و اصلاح زیرساخت‌ها و سیاست‌های این حوزه از اهداف دولت یازدهم است.

او افزود: تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند عزم ملی است و بی‌تردید تقدیر از آفرینندگان کتاب‌های فاخر می‌تواند به این فرآیند کمک کند.

در ادامه این مراسم گروه سرود خلیج فارس به اجرای برنامه پرداختند و با حضور حسن روحانی - رییس‌جمهور -، علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - و سیدعباس صالحی - معاون فرهنگی وزارت فرهنگ - از ناشران برگزیده سال تقدیر شد.

**

اسامی ناشران برگزیده به این شرح اعلام شد:

علی‌اصغر علمی‌ (انتشارات سخن)،‌ مرتضی زینعلی (انتشارات جامعه‌نگر)، رضا هاشمی‌نژاد (انتشارات افق)، عبدالعظیم فریدون (انتشارات محراب قلم)،‌ علیرضا حاجیان‌زاده (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان)، اسماعیل اسماعیلی (موسسه بوستان کتاب) و محمد سلگی (سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی).

**

ناشران شایسته تقدیر هم به این شرح معرفی شدند:

یدالله سعدی‌ (انتشارات دلیل ما)، علیرضا سبحانی‌نسب (انتشارات جمال)،‌ حسینعلی پورمدنی (انتشارات مرسل)،‌ صفا امیری (انتشارات براق).

**

همچنین ناشران برگزیده بخش ویژه به این شرح هستند:

یوسف علیخانی (نشر آموت)‌، عین‌الله جعفرنژاد قمی (انتشارات علوم یارانه)،‌ سیدحسین عابدینی (انتشارات سفیر اردهال) ‌، رضا حتمی (انتشارات حتمی)‌، علیرضا اسماعیلی (انتشارات موسسه تالیف،‌ ترجمه و نشر آثار هنری متین)‌، عباس شیری (انتشارات میزان)، پروانه شعبانی (انتشارات مینوی خرد)، محمد حسنی (انتشارات عصر داستان) و داوود موسایی (انتشارات فرهنگ معاصر).

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha