• جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93081607155

دری - کارگردان «کلاه پهلوی»:

ضرغامی در سال‌های پرتلاطمی رییس صداوسیما بود

ضرغامی در سال‌های پرتلاطمی رییس صداوسیما بود

کارگردان سریال «کلاه پهلوی» از رییس آینده صداوسیما خواست که در ساخت فیلم، سریال و برنامه‌های تلویزیونی از کمیت کاسته و به کیفیت بیافزاید.

کارگردان سریال «کلاه پهلوی» از رییس آینده صداوسیما خواست که در ساخت فیلم، سریال و برنامه‌های تلویزیونی از کمیت کاسته و به کیفیت بیافزاید.

سیدضیاءالدین دری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در ارزیابی عملکرد عزت‌الله ضرغامی رییس فعلی صداوسیما بیان کرد: آقای ضرغامی جزو مدیران فرهنگی و رسانه‌ای بوده‌اند و از کارها، خواسته‌ها و توانایی‌های افراد در حوزه تلویزیون و رادیو شناخت داشته‌اند.

وی افزود: سال‌هایی که آقای ضرغامی، رییس صداوسیما بوده‌اند سال‌های پرتلاطمی بوده است و ایشان عملا چند سال است که با مشکل بودجه مواجه هستند، از طرفی در این چند سال اخیر فشار رسانه‌های غربی و هجوم شبکه‌های ماهواره‌ای به داخل کشور نیز مطرح بوده است و همین باعث شده که مشکلات شدیدتر شود.

این کارگردان خاطرنشان کرد: درست است که ما باید برای مقاومت در برابر شبکه‌های ماهواره‌ای فکری کنیم اما این فکر کردن به برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت نیاز دارد. در رابطه با مقابله با این شبکه‌ها سوالات و اختلاف‌نظرهایی نیز وجود دارد، مثلا اینکه آیا به دلیل رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای ضرورت دارد که میزان تولیداتمان را بالا ببریم؟ و یا آیا این میزان تولیدات، مشکل ایجاد می‌کند یا خیر؟

او ادامه داد: به هر حال با توجه به شرایط خاص کشور کم‌کاری را نیز جایز نمی‌دانیم، در این زمینه در چند سال گذشته تلاش‌های زیادی انجام شده است. در مجموع شتاب کار در صداوسیما خوب بوده است. صداوسیما در چند سال گذشته بار بیکاری مزمن سینما را نیز تا حدودی به دوش گرفته است، بسیاری از هنرمندان اگر در تلویزیون فعالیت نمی‌کردند، زندگیشان دچار آشفتگی می‌شد.

دری یادآور شد: تأمین و حمایت از هنرمندان و افرادی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، در برابر هجومی که به سمت کشورمان وجود دارد، موثر است؛ چراکه وقتی هنرمندان یک جامعه تأمین باشند با روحیه بهتر و انرژی بیشتر تلاش می‌کنند و خود به خود در جریان رقابت گام برمی‌دارند.

این کارگردان اظهار کرد: اوضاع کنونی سیاسی منطقه و جهان می‌تواند به کشور ما آسیب وارد کند. اگرچه در این مدت کشور ما در امنیت و آرامش به سر برده است اما باید مواظب بود، شرایط منطقه‌ای بسیار پیچیده‌ است در نتیجه رسالت رسانه نیز در حال حاضر بیشتر و جدی‌تر می‌شود.

عوامل کلاه پهلوی در ایسنا

دری با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: مفهوم این نام‌گذاری داشتن فکر منسجم است تا ما را برای رقابت در برابر هجوم‌هایی که می‌تواند بر ما وارد شود، آماده کند. موقعیت فعلی ایجاب می‌کند که رییس آتی صداوسیما زمانی که وارد این سازمان می‌شود حد‌الامکان از کمیت کاسته و به کیفیت اضافه کند. به پروژه‌های فاخر و شخصیت‌هایی که از مفاخر تاریخی و یا مذهبی هستند براساس پژوهش بیشتر و ویژگی‌های مردم‌شناسانه زمان آن، بیشتر بپردازند چون به هر حال زمینه‌هایی در دوره آقای ضرغامی فراهم شده است.

کارگردان «کلاه پهلوی» تأکید کرد: رییس جدید صداوسیما از تعداد زیاد برنامه‌ها بکاهد اما زمینه پژوهش را ارتقاء دهد.

دری همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود از توجه به برنامه‌سازی مرزی و شناخت کشورهای همسایه و موقعیت منطقه سخن گفت و عنوان کرد: اینگونه نباشد که ما مثلا یک سریالی را در ارتباط با مسائل و مشکلات مناطق مرزی بسازیم که فقط گفته باشیم این کار را انجام داده‌ایم. در حالی که بدون پژوهش و دقت کافی باشد و اگر این چنین باشد فقط جنبه صوری پیدا می‌کند و تأثیری در آن زمینه‌ی به خصوص نخواهد داشت.

او در پایان خاطرنشان کرد: ما باید اوضاع اجتماعی، تاریخ منازعات موجود در مناطق مرزی خود و میزان مداخلات قدرت‌های خارجی را خوب بشناسیم و در جهت ایجاد وحدت، تقویت عِرق ایران‌خواهی و حفظ مناطق مرزیمان بکوشیم و در واقع در مقابل تفرقه‌افکنی‌های دیگران که مترصد تغییر ژئوپولوتیک منطقه هستند بکوشیم و اقدامات مخرب آن‌ها را منفعل کنیم، اتخاذ این مشی بر اساس نیازهای سیاسی و جغرافیایی منطقه و تشکیل اتاق فکرهای واقعی بر عهده ریاست آتی صداوسیما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha