• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93082512887
  • منبع : نمایندگی سمنان

تعیین تکلیف مرغ‌های 3 کیلویی سمنان

تعیین تکلیف مرغ‌های 3 کیلویی سمنان

ایسنا/سمنان مرغ‌های بالای 3 کیلوگرم مرغداران سمنانی به صورت امانی ذخیره و در قبال ارائه ضمانت نامه، به جای آنها ذرت و سویا تحویل مرغداران می‌شود.

مرغ‌های بالای 3 کیلوگرم مرغداران سمنانی به صورت امانی ذخیره و در قبال ارائه ضمانت نامه، به جای آنها ذرت و سویا تحویل مرغداران می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، معاون برنامه‌ریزی استانداری سمنان در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرغداران استان با اشاره به مسائل روزهای اخیر پیرامون قیمت گوشت مرغ، نوسانات بازار و دغدغه‌های تولیدکنندگان مرغ در این استان، گفت: در حال حاضر با بررسی کلیه جوانب امر به دنبال ارائه راه‌حل منطقی برای برون رفت از وضعیت فعلی و ثبات در بازار هستیم.

مجتبی رضایی افزود: مصوبات و تصمیمات گرفته شده در این جلسه و رعایت مفاد آن از سوی تولیدکنندگان، کشتارگاه و ذخیره‌سازی مرغ‌های مازاد استان لازم الاجراست و همه اعضاء ملزم به رعایت آن هستند.

هم‌چنین موسوی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به مشکل بوجود آمده در بخش طیور گوشتی استان گفت: در روزهای اخیر با تشکیل جلسات متعدد با حضور مرغداران، کشتارگاه‌ها و... پیگیری‌های لازم برای برون رفت از وضعیت فعلی و جلوگیری از خسارت به مرغداران انجام شده است.

سیدمجیدموسوی افزود: به دنبال برنامه‌ریزی منطقی و کارشناسی بحث مرغ در استان برای جلوگیری از نوسانات شدید بازار در فصول مختلف و خسارت وارده به تولیدکنندگان هستیم.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی استانداری سمنان با اشاره به مصوبات این نشست گفت: قرار بر این است برای رفع این مشکل پنج کشتارگاه فعال مرغ داخل استان روزانه 95 تن گوشت مرغ منجمد داخل استان را برای ذخیره سازی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام استان دهند.

رضایی ادامه داد: هم‌چنین مقرر شد مرغ به صورت زنده از قرار هر کیلو 40 هزار ریال درب مرغداری خرید و بعد از طی پروسه کشتار و انجماد، مرغ‌ها بر اساس دستورالعمل فعلی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شود و در ازای صورت حساب تحویل گوشت مرغ، ذرت و سویا با نرخ مصوب تحویل مرغداران استان شود.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: هم‌چنین مقرر شد مرغ‌های کشتار شده خارج سایز نیز به صورت امانت مرغ‌دار، توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره و در قبال ارائه ضمانت نامه ذرت و سویا تحویل مرغداران شود تا در فرصت مناسب با هماهنگی لازم، این مرغ‌های سنگین، توسط اتحادیه یا تعاونی مرغداران وارد بازار و تسویه حساب شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در یکی دو هفته اخیر به علت پیشی گرفتن تولید از تقاضا، حجم زیادی مرغ مازاد بر روی دست مرغداران کشور و از جمله استان سمنان مانده است که علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافی و زیان مرغداران، به کاهش جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجامیده است.

برابر اعلام وزارت جهادکشاورزی دفتر پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی مرغ‌های سبک و متناسب با سایزهای استاندارد را خریداری و ذخیره کرده اما از مرغ های سنگین و بالای سه کیلوگرم سرباز زده است.

مرغداران استان سمنان در این دوره افزون بر 340هزار قطعه مرغ بالای 3 کیلو و 800 هزار قطعه مرغ بالای دو کیلو تولید کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha