• دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94022816487
  • منبع : نمایندگی فارس

افتتاح باغ هنر ایرانی اسلامی در شیراز

 افتتاح باغ هنر ایرانی اسلامی در شیراز

ایسنا/فارس بهره‌برداری از نخستین باغ هنر ایرانی اسلامی در شیراز آغاز شد.

بهره‌برداری از نخستین باغ هنر ایرانی اسلامی در شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه فارس، علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز در مراسم افتتاح این باغ هنر با بیان اینکه 30 میلیارد ریال اعتبار برای این بوستان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: برای تملک این بوستان 10 میلیارد ریال و برای ساخت آن 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در بوستان هنرمندان شیراز 12 سکوی بتنی ساخته شده که هنرمندان می‌توانند در این قسمت‌ها حضور یافته و هنر خود را به مردم ارائه دهند. در این بوستان 1200 مترمربع سنگ‌فرش، آب‌نما و 6500 مترمربع فضای سبز به کار رفته است.

پاک‌فطرت، هدف از اجرای این پروژه را فراهم کردن زمینه برای هنرمندان برای ارائه هنر خود به مردم دانست و گفت: سعی بر این است که باغاتی که توسط شهرداری ساخته می‌شود بیشتر پارک‌های موضوعی باشند و با موضوع خاصی ساخته شوند. وجود باغ‌ها در سطح شهر به صورت موضوعی سبب می‌شود اقشار مختلف جامعه متناسب با نیازهای خود از این باغ‌ها استفاده کنند.

سیدمحمد احمدی، استاندار فارس نیز در آیین بهره‌برداری از این باغ هنر ایرانی در شیراز اظهار کرد: شیراز، شهری بین‌المللی و از مقاصد مهم گردشگری تمام سیاست‌گذاران جهان است. هر یک از مسئولان که در روابط دیپلماتیک خود به ایران سفر می‌کنند سفر به شیراز را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز متناسب با نیازهای مردم گسترش فضاهای سبز را در دستور کار خود قرار داده و پارک‌های متعددی را در سطح شیراز ساخته و یا در دست ساخت دارد. در سطح شهر شیراز باغ‌های بسیاری با عناوین مختلف از جمله ارم، دلگشا و عفیف‌آباد وجود دارد. قرار است شهرداری شیراز باغی با عنوان «جمهوری اسلامی» در شیراز افتتاح کند که مقدمات ساخت آن فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha