• سه‌شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 94070704559
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

‌پرونده اسیدپاشی قطعاً به نتیجه می‌رسد

‌پرونده اسیدپاشی قطعاً به نتیجه می‌رسد

ایسنا/اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پرونده اسیدپاشی حساس‌ترین موضوع ناجا در استان اصفهان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پرونده اسیدپاشی حساس‌ترین موضوع ناجا در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا با تسلیت به خانواده‌های داغدار کشته شدگان فاجعه غم انگیز منا، اظهار کرد: در شهریورماه امسال استان با کاهش قابل توجه شمار سرقت‌ها و هم‌چنین کاهش چهار درصدی جرائم خشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رو بوده است.

وی با بیان اینکه کشف سرقت‌های خشن، ماهواره، سلاح و قاچاق سوخت با افزایشی 66 درصدی روبرو بوده است، گفت: در شهریور ماه سال جاری کل تماس‌های گرفته شده با پلیس 110، 169 هزار و 475 مورد بوده که 110 هزار تماس منجر به عملیات شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در شهریورماه امسال 14 هزار و 435 تماس با سامانه 197 برقرار شده است که 33 درصد تماس‌ها برای مشاوره و راهنمایی و کمترین میزان تماس‌ها برای پیشنهاد و انتقاد نسبت به عملکرد پلیس بوده است.

آقاخانی به افزایش سرعت عملیات پلیس برای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 20 تن انواع ماده مخدر کشف و در این مدت 82 باند قاچاق دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 30 درصدی دستگیری قاچاقچیان بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به اقدامات پلیس آگاهی استان در شهریور ماه اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال سه باند مهم کشوری که به 99 سرقت از منازل اعتراف کرده بودند، دستگیر شدند و همین مدت کشفیات خوبی در خصوص اموال سرقت شده از واحدهای صنفی به دست آمده است.

آقاخانی به صاحبان واحدهای صنفی توصیه کرد تنها به نصب شیشه‌های سکوریت اکتفا کنند، بلکه حتما از دزدگیرهای کرکره‌ای استفاده و مغازه‌های خود را با وسایل حفاظتی تجهیز کنند؛ علاوه بر این پلیس دفترچه‌هایی با عنوان 10 گام حفاظتی در دست تهیه دارد که به زودی در اختیار صاحبان واحدهای صنفی قرار خواهد داد.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری برخورد قاطعی با سایت‌های ضد اخلاقی از سوی پلیس فتای استان صورت گرفته است و هم چنین مجرمانی که بیش از 174 حساب را هک کرده بودند، شناسایی و دستگیر شده‌اند و در آینده نزدیک تارنماهای آموزش هک نیز شناسایی و با گردانندگان آن‌ها برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: متأسفانه وضعیت استان در شهریور ماه به لحاظ آمار حوادث رانندگی بسیار نامناسب بوده و در این مدت شمار کشته شدن این سوانح افزایش یافته است. 36 درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو و ناشی از خستگی و خواب آلودگی و 16 درصد نیز ناشی از انحراف به چپ وسیله نقلیه بوده است.

آقاخانی با بیان اینکه متأسفانه شش درصد تصادفات جاده‌ای اصفهان مربوط به خودروهای سواری بوده است، گفت: تصادفات در درون شهرها 18 درصد افزایش پیدا کرده است و در مجموع حوادث جاده‌ای و شهری پنج درصد نسبت به گذشته افزایش داشته که نشان از عقب ماندگی 15 درصدی پلیس از برنامه‌های کاهش تصادفات است.

وی به کاهش 20 درصدی تخلفات موتورسیکلت سواران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در شش ماهه نخست امسال 10 درصد تخت‌های بیمارستانی استان از مجروحان تصادفات موتورسیکلت‌ها خالی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به زمستان و پدیده اینورژن اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا یک موضوع جدی در سطح شهر اصفهان است و بدون هیچ اغماضی در مهرماه با تمام خودروهای دودزا، بدون معاینه فنی برخورد جدی و قاطعی می‌کنیم.

آقاخانی به برخورد با اتوبوس‌های شهری هنگام تخلف اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شهرداری اصفهان دوربین‌های پلاک‌خوان را در سراسر خیابان‌ها نصب کرده و از این به بعد اقدامات کنترلی برای جلوگیری از حوادث شدت می‌گیرد.

وی هم‌چنین از کنترل خودروهای برون شهری و باربری و برخورد شدید با تخلفات آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: کنترل باک اضافی سوخت و هم‌چنین برخورد با مدیران فنی پایانه‌های مسافربری در صورت بروز مشکل در اتوبوس‌های بین شهری به طور جدی پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به تحرکات اراذل و اوباش در اصفهان اشاره کرد و افزود: برخورد با اراذل و اوباش افزایشی 10 درصدی داشته حتی برخی از اراذل و اوباش خطرناک اصفهان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در استان‌های دیگر دستگیر شده‌اند. همچنین برای ارتقاء وضعیت پلیس در استان اجرای طرح‌های جامع پیشگیری از جرائم با حضور 195 کارشناس برگزار شده است.

آقاخانی با اشاره به ایام محرم و امنیت شهر اصفهان و استان، گفت: قرار شده ساعت شروع و پایان مراسم در تمام هیات‌های مذهبی کاملا مشخص باشد و در نظم و انضباط ترافیکی هیچ شهری نباید اختلال ایجاد شود.

وی تصریح کرد: پلیس مسائل حاشیه‌ای تمام خیمه‌ها و حسینیه‌ها را به دقت زیر نظر دارد و قطعاً با مسائل خرافی برخورد جدی خواهیم کرد. البته در بعضی از شهرستان‌ها که خرافات دینی بیشتری دارند، فعالیت‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص فرقه بهائیت، گفت: پلیس برای برخورد با این فرقه همزمان با نیروهای سپاه و اطلاعات همکاری می‌کند و به طور جد جلوی فعالیت چنین فرقه‌هایی گرفته خواهد شد.

آقاخانی به برخورد جدی با قهوه خانه‌ها در شعاع 500 متری مدارس خبر داد و افزود: پلیس در سال تحصیلی جاری واحدهایی را در نظر گرفته که افرادی که برای دختران دبیرستانی مزاحمت ایجاد می‌کنند را کنترل و وضعیت مراکز آموزشی را از نظر مواد مخدر بررسی کنند. البته این نکته باید مدنظر باشد که سالم‌ترین مراکز آموزشی از نظر پاکی، مراکز آموزشی استان اصفهان شناخته شده است.

وی در مورد افزایش تصادفات در شهریورماه امسال، اضافه کرد: در تصادفات فقط نیروی انتظامی نباید پاسخگو باشد بلکه اداره کل راه و شهرسازی باید نقاط حادثه خیز را شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام کند، همچنین خود رانندگان نیز باید متوجه باشند هنگام خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به حادثه اسیدپاشی اشاره و خاطرنشان کرد: اسیدپاشی حساس‌ترین موضوع ناجا در استان اصفهان است و تنها موردی است که در طول این مدت هر هفته برای آن جلسه تشکیل شده و یک کارآگاه مجرب این پرونده را بررسی می‌کند. در کنار نیروی انتظامی، مراکز امنیتی از جمله سپاه و سازمان اطلاعات پیگیر موضوع هستند و من مطمئنم این پرونده به نتیجه می‌رسد و نتیجه آن برای عموم مردم تشریح می‌شود.

آقاخانی با اشاره به شعار هفته ناجا، "اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش" اظهار کرد: صبحگاه مشترک با مرکزیت استان با حضور تمام مسئولان، نمایش گوشه ای از توان یگان ویژه، دیدار با علمای اصفهان، مراسم تیراندازی برای مدیران در سطح استان اصفهان، همایش نگهبان محله، جلسات بصیرت افزایی کارکنان ناجا و نشست با هیأت های مذهبی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته ناجا‌ست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha