• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95011403145
  • منبع : نمایندگی زنجان

«گنبد سلطانیه» در صدر بازدید گردشگران نوروزی

«گنبد سلطانیه» در صدر بازدید گردشگران نوروزی

ایسنا/زنجان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: در ایام تعطیلات نوروز، گنبد سلطانیه در صدر بازدید گردشگران نوروزی زنجان قرار داشته است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: در ایام تعطیلات نوروز، گنبد سلطانیه در صدر بازدید گردشگران نوروزی زنجان قرار داشته است.

«غلامرضا نجفلو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، در خصوص آمار اسکان و بازدید گردشگران نوروزی در استان زنجان گفت: از 27 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی 43 هزار و 449 نفر در استان زنجان اقامت داشته‌اند که شامل 3555 نفر در هتل، 542 نفر در هتل آپارتمان و 2874 نفر در کمپ‌های موقت بوده است.

وی افزود: بر ‌اساس مطالعات انجام شده در ایام نوروز در استان زنجان، 2189 نفر در مهمانپذیر، 255 نفر در منازل استیجاری، 20 هزار و 861 نفر در کلاس‌های مدارس، 829 نفر در سایر مراکز اقامتی هم‌چون مهمان‌سرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی و 15 هزار و 79 نفر در چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوارها، خیابان‌ها با 3723 تخته چادر اقامت داشته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از 27 اسفند سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی از سوی ستاد خدمات سفر 446 بازدید نظارتی انجام شده که شامل 94 بازدید از مراکز اقامتی، 161 بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی، 25 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 166 بازدید از مراکز اقامتی موقت شامل کمپ‌ها، مهمانسراها و منازل استیجاری بوده است.

وی اظهار کرد: طی بازدیدهای نظارتی شاهد سه مورد تشویق شامل دو مرکز اقامتی و یک مرکز پذیرایی، 29 تذکر شامل 11 مرکز اقامتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و 17 مرکز پذیرایی، 5 اخطار کتبی برای مراکز پذیرایی و 4 مورد تعطیلی مراکز پذیرایی بوده‌ایم.

نجفلو تصریح کرد: از 27 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی 68 هزار و 409 نفر از چهار مرکز تاریخی استان بازدید کرده‌اند که شامل 34 هزار و 893 بازدید از سلطانیه، 15 هزار و 187 بازدید از رختشویخانه، 10 هزار و 850 بازدید از مردان نمکی و 7479 بازدید از غار کتله‌خور بوده است.

وی یادآور شد: بازدید از سایر مراکز تاریخی در استان زنجان نیز در ایام نوروز پر رونق بود ولی مطالعات آماری بر روی این چهار مرکز تاریخی انجام شده است که شاهد افزایش حضور گردشگران در این مراکز بوده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha