• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95020603247
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

خانواده معلم فداکار با کمک خیرین خانه‌دار شدند

خانواده معلم فداکار با کمک خیرین خانه‌دار شدند

ایسنا/سیستان و بلوچستان بخشدار مرکزی خاش گفت: سند و کلید واحد مسکونی اهدایی جمعیت دانشجویی و مردمی امام علی (ع) با حضور مسئولین، پدر معلم فداکار، شماری از مسئولان و معتمدان و فرهنگیان خاش به خانواده معلم فداکار خاشی شهید "حمیدرضا گنگوزهی" تحویل داده شد.

بخشدار مرکزی خاش گفت: سند و کلید واحد مسکونی اهدایی جمعیت دانشجویی و مردمی امام علی (ع) با حضور مسئولین، پدر معلم فداکار، شماری از مسئولان و معتمدان و فرهنگیان خاش به خانواده معلم فداکار خاشی شهید "حمیدرضا گنگوزهی" تحویل داده شد.

مجتبی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: بعد از فداکاری "حمیدرضا گنگوزهی" در 15فروردین، تماس تلفنی از طرف نماینده جمعیت امداد مردمی-دانشجویی امام علی(ع) گرفته شد و 22فروردین ماه نمایندگان این جمعیت با حضور در این بخش از وضعیت این خانواده آگاه شدند تا برای رفع نیاز آنها گامی موثر بردارند.

این مسئول ادامه داد: پس از بررسی نیازهای این خانواده مقرر شد یک باب منزل برای خانواده معلم فداکار خریداری شود که در این راستا، قرارداد خرید منزلی به ارزش 148 میلیون تومان در خاش به نام دو دختر و همسر این معلم منعقد شد.

شجاعی بیان کرد: براساس گفته نماینده این جمعیت، این میزان پول در اعلام فراخوان عمومی و مشارکت مردم از سراسر نقاط کشور در یک هفته جمع آوری شد و با کمک‌های خرد مردم، خانه‌ای برای خانواده این معلم، خریداری و تحویل آنان شد. همچنین از طرف این جمعیت در روز تحویل این خانه، 5 سکه بهار آزادی نیز به «عبدالرئوف شهنوازی» معلم فداکاری دیگر بخش مرکزی خاش تحویل شد.

به گزارش ایسنا، از پانزدهم فروردین تاکنون شاهد انتشار خبرهای مختلفی با موضوع معلم فداکار بلوچ و اهل خاش سیستان و بلوچستان هستیم. تاکنون چندین برنامه مستند، خبر و برنامه تولیدی در صدا و سیما و چندین گزارش در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی با موضوع تجلیل از اقدام ارزشمند معلم فداکار انتشار یافته است.

به فاصله چند روز از جانفشانی «حمیدرضا گنگوزهی»، معلم روستای نوک‌جو در منطقه صفر مرزی کشورمان با پاکستان، علیرضا نخعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از استخدام همسر وی به دستور وزیر آموزش و پرورش کشورمان خبر داد. وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان امام خمینی خاش نیز از صدور دفترچه و بیمه رایگان و درمان رایگان برای بیماران عضو خانواده معلمان فداکار خبر دادند.

نادر میربلوچزهی نایب رئیس شورا و رئیس کمیسون فرهنگی و آموزش شورای اسلامی شهر خاش نیز از رونمایی تمبر معلم فداکار و تجلیل از خانواده وی در هفته معلم و نیز برپایی شعر استانی گرامیداشت معلم فداکار در نوزدهم این ماه به میزبانی خاش خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha